منتدى صيادين مصر

منتدى صيادين مصر (https://www.egyhunters.com/index.php)
-   أسلحة الصوت ( محدثات الصوت ) (https://www.egyhunters.com/forumdisplay.php?f=6)
-   -   مطلوب ريتاي ايجل (https://www.egyhunters.com/showthread.php?t=2504)

الهواري 02-03-2013 06:02 PM

مطلوب ريتاي ايجل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو سمحتو ايها الاعضاء الكرام انا عايز اشتري طبنجه صوت جديده وبفكر في ريتاي ايجل كنت عايز اعرف رايكم في ايه ولو في حاجه احسن منه ياريت تقولولي وياريت كمان لو تعرفه سعره ومكان لبيعه :)

eng.amg 02-03-2013 06:21 PM

رد: مطلوب ريتاي ايجل

يوجد عرض علي مسدسات الصوت:
http://misrhunting.trakhes.com/showthread.php?t=2501

محب عماد 02-03-2013 06:47 PM

بعد اذنكم انا عارف اني انا بتقل عليكم ولكن سامحوني لاني انا لسه جديد ومعنديش خبرة اوي فكنت عايز اسال سؤال هو ايه الفرق ما بين اليكول فيرات الاصدار القديم والاصدار الجديد وهل اللون بياثر علي السعر يعني السيلفر اغلي من الاسود مثلا وكنت سمعت كتير اني مسدس الصوت لمل بيقع علي الارض بيتاذي لاني الحقيقة انا مش مقتنع تماما بالموضوع ده لاني ده المفروض مصنوع من معدن وكنت عايز اعرف ايه هو المعدن اللي بتتصنع منه مسدسات الصوت والسيلفر من مسدسات الصوت هل لونه بيغير مع الوقت ولا لا ولو غير اعمل ايه لاني انا بصراحة بحب اللون الفضي وانا اتفرجت قبل كده علي فيديو لواحد بيضرب با ايكول فيرات وكان سيلفر وفي الاخر لقيت ماسورة المسدس في المكان اللي قريب من بيت النار لونه غير وانا بجد اسف جدا علي الاطالة بس الحقيقة انا عايز اجمع اكبر كم من المعلومات لاني انا مقبل علي الشراء ان شاء الله في وقت قريب ومش عايز حد يخمني وشكرا جزيلا

الهواري 02-03-2013 08:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.amg (المشاركة 13424)
يوجد عرض علي مسدسات الصوت:
http://misrhunting.trakhes.com/showthread.php?t=2501

شاكر جدااااااااااااااااااااااااا بس اكيد العرض ده موجود ولو موجود يبقى جامد جدا

Trigger 02-04-2013 06:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهواري (المشاركة 13421)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو سمحتو ايها الاعضاء الكرام انا عايز اشتري طبنجه صوت جديده وبفكر في ريتاي ايجل كنت عايز اعرف رايكم في ايه ولو في حاجه احسن منه ياريت تقولولي وياريت كمان لو تعرفه سعره ومكان لبيعه :)

السلاح راحة نفسية و ذوق
يعنى لو الايجل عاجبك لا تتردد
عيوبه فى صعوبة حمله و التحرك به بسبب حجم ماسورته التخين و الطويل زيادة عن اللزوم
كل مسدس له ميزة مش فى التانى و ليه عيب مش فى التانى و مفيش حاجة اسمها احسن مسدس صوت تركى
موجود عندى و عند كل التجار تقريبا
قريبا جدا سيكون هناك عرض حقيقى على جميع انواع مسدسات الصوت

محب عماد 02-04-2013 03:51 PM

ايه يا جماعة محدش بيرد عليا ليه انتو زعلنين مني في حاجة وعلي العموم انا اسف

الهواري 02-04-2013 04:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trigger (المشاركة 13448)
السلاح راحة نفسية و ذوق
يعنى لو الايجل عاجبك لا تتردد
عيوبه فى صعوبة حمله و التحرك به بسبب حجم ماسورته التخين و الطويل زيادة عن اللزوم
كل مسدس له ميزة مش فى التانى و ليه عيب مش فى التانى و مفيش حاجة اسمها احسن مسدس صوت تركى
موجود عندى و عند كل التجار تقريبا
قريبا جدا سيكون هناك عرض حقيقى على جميع انواع مسدسات الصوت

من ناحيه الحجم فانا عاجبني حجمه جدا علشان شكله يخض بس انا حابب اسال على امكانياته او اعطاله و سعره وقطع غياره:)

eng.amg 02-04-2013 04:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محب عماد (المشاركة 13455)
ايه يا جماعة محدش بيرد عليا ليه انتو زعلنين مني في حاجة وعلي العموم انا اسف

لا يا عم محدش زعلان منك ولا حاجة
عموما أنا كنت عايز الي يجاوبك واحد يعرف الفرق بين الإصدار القديم والجديد.
بس عموما اللون بيفرق فقط في السعر. حوالي 100 جنيه زيادة لأنه نادر شوية فقط.
لا يوجد فرق في الخامة بين السيلفر والأسود
بالنسبة لسقوط المسدس علي الأرص طبعا ممكن يكسر جزء من أجزائة لأن مسدسات الصوت مصنوعة من خامة أقل بكثييييير من خامة مسدسات الحي.
وارد جدا ينكسر الشاكوش أو الأمان أو أي جزء ضعيف فيه.

Compact 02-04-2013 07:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محب عماد (المشاركة 13429)
بعد اذنكم انا عارف اني انا بتقل عليكم ولكن سامحوني لاني انا لسه جديد ومعنديش خبرة اوي فكنت عايز اسال سؤال هو ايه الفرق ما بين اليكول فيرات الاصدار القديم والاصدار الجديد وهل اللون بياثر علي السعر يعني السيلفر اغلي من الاسود مثلا وكنت سمعت كتير اني مسدس الصوت لمل بيقع علي الارض بيتاذي لاني الحقيقة انا مش مقتنع تماما بالموضوع ده لاني ده المفروض مصنوع من معدن وكنت عايز اعرف ايه هو المعدن اللي بتتصنع منه مسدسات الصوت والسيلفر من مسدسات الصوت هل لونه بيغير مع الوقت ولا لا ولو غير اعمل ايه لاني انا بصراحة بحب اللون الفضي وانا اتفرجت قبل كده علي فيديو لواحد بيضرب با ايكول فيرات وكان سيلفر وفي الاخر لقيت ماسورة المسدس في المكان اللي قريب من بيت النار لونه غير وانا بجد اسف جدا علي الاطالة بس الحقيقة انا عايز اجمع اكبر كم من المعلومات لاني انا مقبل علي الشراء ان شاء الله في وقت قريب ومش عايز حد يخمني وشكرا جزيلا

اى طبنجة صوت موجودة فى مصر حتقع من ارتفاع اكتر من 2متر على ارض صلبة لازم حتتأثر بالسقوط مهما كان نوعها

فى مسدسات صوت حساسة للوقوع على الارض و دى محدش حيقدر يحددها غير اللى استخدم كل الانواع و انا شخصيا مشفتش مسدس حساس للوقوع زى منتجات فالترو و برونى الايطالى لانهم حساسين جدا للخبطات و السقوط و اكيد مش كل الفالترو ولا كل البرونى

خلى بالك ان اللون الفضى مع ضرب النار فى المسدسات الايكول التركى بيغير لو الطلاء من الخارج من عند بيت النار و لون الكربون الاسود حيبان اوى على اللون الفضى المكتوم الموجود فى الايكول الجاكال و لكنه لن يؤثر بالمظهر الخارجى على الفضى اللامع فى الريتاى ايجل مثلا

ده مسدسك انته و شكله لونه ذوقك انت الشخصى , محدش حيحدده غيرك ... انما اداء و امكانيات السلاح دول حاجة تانية

خلى بالك ان الحجم الكبير زيادة عن اللزوم غير عملى اثناء الحركة و الاستخدام ... احنا كلنا بلدى و ثقافتنا بتقول ان السلاح لازم يبقى بحجم حى شبرا و بوزن حاملة الطائرات عشان ندفع فلوس انما الواقع اثناء الاستخدام عكس كده تماما :)

محب عماد 02-04-2013 09:49 PM

طاب بعد اذنكم اللون الفضي لما يغير مني اعمل ايه وهو هيغير بعد حوالي كام طلقة

الساعة الآن 03:23 AM