المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار عن الـ Walther الـ 9مم!

ابو علي خليل
08-09-2013, 08:59 AM
السلام عليكم
كل عام و اهل المنتدي بخير و صحة و سلامة ..
استفساري غريب شوية لكني محتاج اعرف من اهل الخبرة..
المسدسين الوولتر p99 و p22 الــ 9 مم .. هل هما موجودين في مصر ؟؟؟..انا سألت بعض التجار و قالولي صعب تلاقيهم بس انا متخيل اني لو دورت عليه كويس حلاقيه ..او لو طلبت من تاجر يجيبهولي ممكن يجيبه .. لكن سعره حيكون كام ساعتها ...انا دورت علي النت في اسواق اسلحة الصوت في الخاج .نادر لما الاقي ال8 مم اللي عندنا ..كل اللي عندهم الــ9 مم !! عم,ما اكون شاكر جدا لو حد قدر يدلني ممكن الاقيهم فين ..او متوسط سعرهم ممكن يكون كام ..
تحياتي للجميع :)

محمد حسام
08-11-2013, 06:27 PM
المسدس الولتر كان موجود فى السوق المصر ى وتوقف استيراد هذه الانواع من المسدسات بسبب
ان مصلحه الامن العام تشترط ان تكون الماسوره الخاص بالمسدس الصوت من معدن اخر غير الصلب
لانها من الممكن ان يتم التحويل الى سلاح حى
المسدس تخفه طبعا ان عثرت عليه وانا لا اعتقد ان يقوم تاجر سلاح باستيراد هذا المسدس لانه غير مطابق لشروط الاستيراد وكمان حيكون سعره عالى جدا

ابو علي خليل
08-11-2013, 09:42 PM
المسدس الولتر كان موجود فى السوق المصر ى وتوقف استيراد هذه الانواع من المسدسات بسبب
ان مصلحه الامن العام تشترط ان تكون الماسوره الخاص بالمسدس الصوت من معدن اخر غير الصلب
لانها من الممكن ان يتم التحويل الى سلاح حى
المسدس تخفه طبعا ان عثرت عليه وانا لا اعتقد ان يقوم تاجر سلاح باستيراد هذا المسدس لانه غير مطابق لشروط الاستيراد وكمان حيكون سعره عالى جدا

تسلم يا باشا علي اهتمامك و ردك .. لكن تسمحلي اسأل .. هل معني كده ان كل مسدسات الصوت اللي في السوق ماسورتها انتيمونيا او معدن اخر غير الصلب ؟؟ .. و من ناحية تانية ..هل معني كده اني ابطل ادور عليه و اخدها من قاصرها و اقفل ع الموضوع .. ؟؟
شكرا جزيلا

Trigger
08-12-2013, 05:35 AM
تسلم يا باشا علي اهتمامك و ردك .. لكن تسمحلي اسأل .. هل معني كده ان كل مسدسات الصوت اللي في السوق ماسورتها انتيمونيا او معدن اخر غير الصلب ؟؟ .. و من ناحية تانية ..هل معني كده اني ابطل ادور عليه و اخدها من قاصرها و اقفل ع الموضوع .. ؟؟
شكرا جزيلا
كل مسدسات الصوت فعلا مصنوعة من خامة الانتمونيا
بالنسبة للوالتر ال 9مم صوت فهى غير متوفرة فى السوق المصرى حاليا و خد بالك ممكن تلاقى 8مم متعدل ل 9مم

ابو علي خليل
08-12-2013, 09:06 AM
كل مسدسات الصوت فعلا مصنوعة من خامة الانتمونيا
بالنسبة للوالتر ال 9مم صوت فهى غير متوفرة فى السوق المصرى حاليا و خد بالك ممكن تلاقى 8مم متعدل ل 9مم
شكرا جزيلا يا احمد علي النصيحة .. انا فعلا كنت حابب اجيب المسدس ده بس موضوع الــ 8 مم مش متقبله اوي .بالاضافة الي ان موضوع التعديل ده مش عملي بالنسبة لي .. افضل الحاجة الاصلية زي ما هيا . . كمان انا عاجبني جدا شكل الــ p22 يمكن اكتر من الــ 99 .. باللا الحمد لله ..ان شاء الله يكون لينا نصيب في حاجة احسن