المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : للبيع مسدس مكاروف روسي 8.5 مم

النسر المصرى
02-09-2013, 06:54 AM
للبيع على الرخصة مسدس مكاروف روسي عيار 8.5 يخص صديق لى حالة فوق الممتازة بكامل مستلزاماته بالاضافة الى عدد (50) طلقة روسى من نفس العيار السعر المطلوب 21 الف جنية

Trigger
02-09-2013, 07:12 AM
المكاروف عياره 9*18 مكاروف بنفس اسم الطبنجة
ال8.5 = 9 قصير = 9*17 بيمشى مع المكاروف لكن مش عياره الاساسى
المكاروف طبنجة رائعة و السعر المطلوب ممتاااااز و بالتوفيق فى البيع

النسر المصرى
02-09-2013, 08:49 AM
المكاروف عياره 9*18 مكاروف بنفس اسم الطبنجة
ال8.5 = 9 قصير = 9*17 بيمشى مع المكاروف لكن مش عياره الاساسى
المكاروف طبنجة رائعة و السعر المطلوب ممتاااااز و بالتوفيق فى البيع

شكرا للمعلومات الرائعة ولكم جزيل الشكر

Amr Moussa
02-09-2013, 09:59 PM
موفق فى البيع ان شاء الله

محمد كمال المحامي
02-09-2013, 10:40 PM
موفق في البيع باذن الله

Compact
02-10-2013, 02:42 AM
برجاء ذكر طريقة التواصل للمشترى

بالتوفيق فى البيع بأذن الله

النسر المصرى
02-10-2013, 08:00 AM
موفق فى البيع ان شاء الله

لسيادتكم جزيل الشكر

النسر المصرى
02-10-2013, 08:01 AM
موفق في البيع باذن الله

لسيادتكم جزيل الشكر

النسر المصرى
02-10-2013, 08:03 AM
برجاء ذكر طريقة التواصل للمشترى

بالتوفيق فى البيع بأذن الله

لسيادتكم جزيل الشكر علي المرور وللتواصل 01009111202

محمديسري
03-15-2013, 09:29 PM
للبيع على الرخصة مسدس مكاروف روسي عيار 8.5 يخص صديق لى حالة فوق الممتازة بكامل مستلزاماته بالاضافة الى عدد (50) طلقة روسى من نفس العيار السعر المطلوب 21 الف جنية
الأستاذ الفاضل
أنا معي تصريح شراء ساري وأريد التواصل
رقمي 01111127000
شكراً

قناص الظلم
03-15-2013, 10:07 PM
الأستاذ الفاضل
أنا معي تصريح شراء ساري وأريد التواصل
رقمي 01111127000
شكراً

هو الاستاذ صاحب الموضوع كان بيقول فى موضوع تانى ان المسدس دا اتباع وعرض واحد تانى من غير طلقات ب23 الف هو ما بيدخلش من فتره قريبه بس اساله الاول هوا عنده كام مسدس مكاروف ومكان التنازل فين

محمديسري
03-15-2013, 10:50 PM
هو الاستاذ صاحب الموضوع كان بيقول فى موضوع تانى ان المسدس دا اتباع وعرض واحد تانى من غير طلقات ب23 الف هو ما بيدخلش من فتره قريبه بس اساله الاول هوا عنده كام مسدس مكاروف ومكان التنازل فين
متشكر جداً

خالد أبو الفتوح
03-15-2013, 11:30 PM
المكاروف عيارة الصحيح 9.25 * 18 م وهو مسدس قوى جدا وال9*17 القصير بيعلق فى الطبنجة عن تجربة لأن بيت النار فى المكاروف أكبر بمقدار 1م مما يجعل الطبنجة يعلق فى الضرب الأتماتيكى وبالتوفيق فى البيع

أشرف صبرى
03-16-2013, 12:50 AM
المكاروف عيارة الصحيح 9.25 * 18 م وهو مسدس قوى جدا وال9*17 القصير بيعلق فى الطبنجة عن تجربة لأن بيت النار فى المكاروف أكبر بمقدار 1م مما يجعل الطبنجة يعلق فى الضرب الأتماتيكى وبالتوفيق فى البيع
أستاذ خالد :
ال 9 * 17 بيعلق : بعض الناس قالوا كده فعلاً .....انا عن نفسى مجربتش انى اضرب ع الماكروف الا طلقاته الاصليه بس....
لكن بالنسبه للعيار : عيار الماكروف 9 * 18

Trigger
03-16-2013, 05:08 AM
مع احترامى
حضرتك مضربتش 9قصير بالمكاروف لان كلامك عكس الواقع
المكاروف سيمى اوتوماتيك و مفهوش اوتوماتيك
عموما المكاروف بيضرب 9قصير بدون مشاكل و لكنه ليس عياره الاساسى و ده عن تجارب شخصية كثيرة على مكاروف روسى و بلغارى

خالد أبو الفتوح
03-22-2013, 07:43 PM
مع احترامى
حضرتك مضربتش 9قصير بالمكاروف لان كلامك عكس الواقع
المكاروف سيمى اوتوماتيك و مفهوش اوتوماتيك
عموما المكاروف بيضرب 9قصير بدون مشاكل و لكنه ليس عياره الاساسى و ده عن تجارب شخصية كثيرة على مكاروف روسى و بلغارى

أنا قصدى بكلمة أتماتيك فى كلامى أنة فى حال ضرب الطلقة الموجودة فى بيت النار ورجوع الأجزاء لسحب طلقة أخرى تعلق الأجزاء وأنا ضربت بالمكاروف 9 م قصير 9* 17 فكان بيعلق معايا لأنة ليس عيارة الأساسى
وأكبر دليل على صدق كلامى إنك ممكن تضرب بالمكاروف ال9 م الطويل ولاكن بوضع الطلقة فى بيت النار مباشرة لأن ال9 الطويل مبيخشش فى خزنة المكاروف وال9 القصير بيعلق وثانيا لو جبت مقذوف ال9 م الطويل أو القصير ووضعتة فى ماسورة المكاروف سيسقط بدون أى مقاومة لأن ماسورة المكاروف وعيارة 9.25* 18م فهى أوسع قليلا مواسير ال9 م ولو حد جرب يضرب على هدف من المكاروف بال9 *17 أو 1ل9* 19 يجد أن الأصابة غير دقيقة وذلك نتيجة أن المقذوف غير ملامس للخشخان وجرب تضرب بالعيار الرئييسى له وهو 9.25 * 18 ستجد الرماية أكثر دقة وثالثا جميع الرصاص الموجود للمكاروف فى مصر إنتاج قديم جدا سنة 70 أو بعدة بقليل أو قبله بقليل ورابعا أنا موجود عندى حوالى ما بين 10 إلى 20 طلقة مش فاكر بالظبط لو عوزنى أرفع صورتهم غدا أنا تحت أمر المنتدى

خالد أبو الفتوح
03-22-2013, 07:45 PM
وشكرا للجميع على المعلومات فى منتدنا الجميل

Compact
03-23-2013, 02:28 AM
أنا قصدى بكلمة أتماتيك فى كلامى أنة فى حال ضرب الطلقة الموجودة فى بيت النار ورجوع الأجزاء لسحب طلقة أخرى تعلق الأجزاء وأنا ضربت بالمكاروف 9 م قصير 9* 17 فكان بيعلق معايا لأنة ليس عيارة الأساسى
وأكبر دليل على صدق كلامى إنك ممكن تضرب بالمكاروف ال9 م الطويل ولاكن بوضع الطلقة فى بيت النار مباشرة لأن ال9 الطويل مبيخشش فى خزنة المكاروف وال9 القصير بيعلق وثانيا لو جبت مقذوف ال9 م الطويل أو القصير ووضعتة فى ماسورة المكاروف سيسقط بدون أى مقاومة لأن ماسورة المكاروف وعيارة 9.25* 18م فهى أوسع قليلا مواسير ال9 م ولو حد جرب يضرب على هدف من المكاروف بال9 *17 أو 1ل9* 19 يجد أن الأصابة غير دقيقة وذلك نتيجة أن المقذوف غير ملامس للخشخان وجرب تضرب بالعيار الرئييسى له وهو 9.25 * 18 ستجد الرماية أكثر دقة وثالثا جميع الرصاص الموجود للمكاروف فى مصر إنتاج قديم جدا سنة 70 أو بعدة بقليل أو قبله بقليل ورابعا أنا موجود عندى حوالى ما بين 10 إلى 20 طلقة مش فاكر بالظبط لو عوزنى أرفع صورتهم غدا أنا تحت أمر المنتدى
باستثناء المعلومات العلمية ... اسلوب كلامك به نوع من التحدى و غير مقبول على الاطلاق فى منتدى صيادين مصر

سلاحك فيه مشكلة مش معنى كده ان كل المكاروف بنفس الاداء

برجاء عدم تداول معلوماتك المغلوطة خصوصا المقتبسة من الانترنت فالاداء و التجربة قد يختلف عن العلم خصوصا فى الاسلحة الخفيفة لانك ببساطة جربت قطعة سلاح واحدة فقط من المكاروف

العدوى طارق
03-23-2013, 11:25 AM
باستثناء المعلومات العلمية ... اسلوب كلامك به نوع من التحدى و غير مقبول على الاطلاق فى منتدى صيادين مصر

برجاء عدم تداول معلوماتك المغلوطة خصوصا المقتبسة من الانترنت فالاداء و التجربة قد يختلف عن العلم خصوصا فى الاسلحة الخفيفة لانك ببساطة جربت قطعة سلاح واحدة فقط من المكاروف
كلامك سليم 100\100 يا جنرال
وبعدين تم تجربة المكاروف على العيار 8.5 اكثر من مرة ولم تحدث مشكلة التعليق
المهم فى السلاح الصيانة االمستمرة والتنظيف الجيد
وفى حالة عدم تنظيف السلاح جيدا ممكن يعلق مع عيارة الاصلى

Trigger
03-23-2013, 01:52 PM

الله ينور على خلاصة الخلاصة يا جنرال

خالد أبو الفتوح
03-23-2013, 03:39 PM
عيار المكاروف 9.25 * 18م ويعلق مع أى عيار أخر غير عيارة الأساسى وهذة حقيقة 100% وليست معلومة عن طريق النت وأنا أتحدى أى حد من الأخوة الأفاضل يثبت عكس كلامى تحدى لمعرفة الحقيقة وليس للتعالى
والتفاخر وأكبر دليل على ذلك هو قطر المقذوف للمكاروف لو قام أحد بقياسة بالبياكوليس ( القدمة ذات الورانية ) سيجدة 9.25 م وليس 9 فقط ولو الأفاضل فى المنتدى شايفين إن أنا بروج لمعلومات خطأ فليتفضلو مشكورين بحذف عضويتى وشكرا وأنا أتحداك يا تريجر أو الجنرال فى هذة المعلومات تحدى محبة وود وليس شيئ أخر

bodygard 34
03-23-2013, 04:22 PM
عيار المكاروف 9.25 * 18م ويعلق مع أى عيار أخر غير عيارة الأساسى وهذة حقيقة 100% وليست معلومة عن طريق النت وأنا أتحدى أى حد من الأخوة الأفاضل يثبت عكس كلامى تحدى لمعرفة الحقيقة وليس للتعالى
والتفاخر وأكبر دليل على ذلك هو قطر المقذوف للمكاروف لو قام أحد بقياسة بالبياكوليس ( القدمة ذات الورانية ) سيجدة 9.25 م وليس 9 فقط ولو الأفاضل فى المنتدى شايفين إن أنا بروج لمعلومات خطأ فليتفضلو مشكورين بحذف عضويتى وشكرا وأنا أتحداك يا تريجر أو الجنرال فى هذة المعلومات تحدى محبة وود وليس شيئ أخر

بشكل عام ..انا ارفض كلمة (اتحدى)..احنا كلنا هنا بنتبادل المعلومات لاكتساب الخبره من بعض.. وليست هنا مباراه للتحدى والتفاخر بالمعلومه ..عاوز تتضيف معلومه ..اضفها ولك الشكر..لكن عاوز تاخدها تحدى مع اى حد..يبقى مش هنا حتى لو اضفت كلمة الود رديف لها.. وفوق كل ذى علم عليم .. وما اوتيتوا من العلم الا قليل..وده كلام ربنا مش كلامى..وفى اسلوب لتوصيل المعلومه بيكون جميل وهادئ ويجعل لها القبول ويفتح مجال للمناقشه المفيده... لكن كلمة اتحدى فلان او علان خصوصا ان مافيش درايه كافيه عن الاطراف اللى انا باكلمها ..لأن لكل مقام مقال..يبقى ده نوع من التجاوز..والتجاوز هنا مرفوض.. يسعدنا تشريف اى عضو هنا طالما ممكن يضيف او يتعلم من باقى الاعضاء ..ولا افضل التهديد بالغاء العضويه او حذفها برضه ..لكن لابد من الاتزام باسلوب النقاش الهادئ .. ولك كل التحيه

Trigger
03-24-2013, 05:28 AM
الله الغنى عن محبتك :)
ردك فعلا بيعبر عنك :)

قناص الظلم
03-24-2013, 11:49 PM
جابه لنفسه :) انا بس عاوز اقول حاجه صاحب الموضوع دا كان قايل قبل كدا فى موضوع اخر ان المسدس دا اتباع لذلك انا هاغلق الموضوع وشكرا لجميع المشاركين وانا اتحدى اى حد هنا فى المنتدى :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: فى المقروطه :)