المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مطلوب سلاح لحامل تصريح شراء

وائل فوزى
01-16-2013, 08:31 PM
عندى تصريح شراء سارى
ابحث عن احد النوعين التالين
Beretta Model 84FS Cheetah

او

Walther Model PPK/S

والاثنين نفس العيار 9 مم قصير

من عندة احد النوعين برجاء ارسال رسال على الايميل بها صورة السلاح والسعر المطلوب و القسم الى هيتم التنازل به ورقم التلفون

wael.aboushal@gmail.com

Compact
01-17-2013, 12:15 AM
من الافضل كتابة رقم تليفونك و المبلغ المرصود للشراء للتسهيل عليك و على من يريد التواصل معك

بالتوفيق بأذن الله

باسم محمد مجاهد
01-17-2013, 12:37 AM
كلام الجنرال صح أكتب رقم التلفون علشان تسهل التواصل وطبيعي المنتدي بيجبر العارض علي عرض الصور لتأكيد المصداقية لاما المنتدي المحترم يلغي الاعلان
وبالتوفيق

وائل فوزى
01-17-2013, 02:01 AM
اشكركم على تعليق حضرتكم ولكن انا قاصد عدم وضع رقم التلفون حتى لا يتم ازعاجى باسلحة غير مناسبة وان انا اتصل بالشخص الى هلاقى سلاحة حالتة مناسب من الصور وثانيا تعمدت عدم وضع سعر لان دة يبيقى لصاحب السلاح عرضة على كام اما بنسبة لية فابتحديدى الانواع هو تحديد لتقريبا لقيمة بناء على اسعار هذة الانواع قى السوق ارجو ان تكون وجة نظرى وضحت لكم

Trigger
01-17-2013, 05:45 AM
اشكركم على تعليق حضرتكم ولكن انا قاصد عدم وضع رقم التلفون حتى لا يتم ازعاجى باسلحة غير مناسبة وان انا اتصل بالشخص الى هلاقى سلاحة حالتة مناسب من الصور وثانيا تعمدت عدم وضع سعر لان دة يبيقى لصاحب السلاح عرضة على كام اما بنسبة لية فابتحديدى الانواع هو تحديد لتقريبا لقيمة بناء على اسعار هذة الانواع قى السوق ارجو ان تكون وجة نظرى وضحت لكم

اراء الخبراء هى للتسهيل على الاعضاء
و المنتدى يحترم خصوصية اعضاءه و يقدرها
و بالتوفيق ان شاء الله

وائل فوزى
01-21-2013, 06:08 PM
لقد اشتركت فى هذا امنتدى كا احد الطرق للبحث عن السلاح الذى اريدة و دة طبعن غير اليحث فى المحلات و وجدت ان مجليش اى حد عايز يبع سلاح من المنتدى و بالتامل وجدت ان عضويتى و انا عضو جديد رقم 994 يعنى مفيش عدد كبير فى المنتدى و بالبحث فى مواضيع الاسلحة المعروضة للبيع وجدت عددقليل جدا من الاسلح المعروض للبيع و وجدت ان اغلب الاعضاء يملكو اسلحة صوت او منتظرين الحصول على رخصة سلاح فعرفت بعد كل دة انى مش ها القى طلبى فى المنتدة

باسم محمد مجاهد
01-21-2013, 08:00 PM
مع أحترامي لك محدش هيتصل بيك الي عاوز حاجه يدور عليها زي المصطلح المعروف هي العروسة بتروح للعريس. ولا العكس
وشكرا

ايهاب رشدى
01-21-2013, 11:39 PM
لقد اشتركت فى هذا امنتدى كا احد الطرق للبحث عن السلاح الذى اريدة و دة طبعن غير اليحث فى المحلات و وجدت ان مجليش اى حد عايز يبع سلاح من المنتدى و بالتامل وجدت ان عضويتى و انا عضو جديد رقم 994 يعنى مفيش عدد كبير فى المنتدى و بالبحث فى مواضيع الاسلحة المعروضة للبيع وجدت عددقليل جدا من الاسلح المعروض للبيع و وجدت ان اغلب الاعضاء يملكو اسلحة صوت او منتظرين الحصول على رخصة سلاح فعرفت بعد كل دة انى مش ها القى طلبى فى المنتدة
حضرتك حصرت طلبك فى نوعيه محدده ولم تفسح المجال واشرت الى عدم الازعاج ما لم تتوفر احتياجاتك ومن الواضح انها غير موجوده بالمنتدى فمن الطبيعى والمتوقع قله الاتصالات لانك لم تفسح المجال لنفسك التعرف على اسلحه اخرى و معرفه مواصفاتها وما بها من نقاط قوه و نقاط ضعف و تحديد بدائل ان لم يتوفر السلاح المطلوب و ترتيب افضليات فى ضوء ما رأيته من اسلحه بدلا من ان يمر الوقت وتضطر الى شراء اى حاجه من اجل الحفاظ على التصريح وما اقوله نصيحه لاخ كريم ولوجه الله ابحث بنفسك ولنفسك فى جميع الاسلحه المتاحه من العيار المطلوب شراءه ورتبهم بأولويه الشراء فى ما رأيته بنفسك

bodygard 34
01-21-2013, 11:54 PM

ياسيدى انت شرفتنا..بس انت ماتعرفش كام عضو هنا معاه سلاح حى ومرخص..وماتعرفش كام عضو هنا ساعدناه فى شراء سلاحه سواء عن طريق المنتدى او عن طريق خارج المنتدى بعد مساعدته فى الاختيار الصحيح.. وبعدين نتمنى انك تلاقى طلبك خارج المنتدى ..شرفت

Compact
01-22-2013, 04:13 AM

عدد الاعضاء غلط و كلامك كله غلط و طريقتك فى الكلام غير محترمة بالمرة

الاعضاء اللى معاهم مسدسات ميه مش صوت اهم و احسن للمنتدى منك لانهم محترمين

العظمة لله وحده و من تواضع لله رفعه يا ابو شال

و سيتم حذف عضويتك نهائيا لان المنتدى هنا للمحترمين فقط
(سيتم حذف العضوية بعد ما تقرأ الردود من الناس المحترمة )

ميجا سيج زاور
01-22-2013, 10:52 AM

توكل على الله يا جنرال
لا مكان بيننا لمن لم يرضى عننا

باسم محمد مجاهد
01-22-2013, 01:11 PM
الله يفتح عليك ياجنرال

Amr Moussa
01-22-2013, 07:34 PM

ضربه معلم يا جنرال انا متاكد ان احنا كلنا ناس محترمه

Amr Moussa
01-22-2013, 07:36 PM
ياسيدى انت شرفتنا..بس انت ماتعرفش كام عضو هنا معاه سلاح حى ومرخص..وماتعرفش كام عضو هنا ساعدناه فى شراء سلاحه سواء عن طريق المنتدى او عن طريق خارج المنتدى بعد مساعدته فى الاختيار الصحيح.. وبعدين نتمنى انك تلاقى طلبك خارج المنتدى ..شرفت

الادب حلو مفيش كلام الله ينور

أشرف صبرى
01-22-2013, 10:07 PM

إنتا أخطأت ف أكتر من شىء:
أولاً إسلوبك ف الحديث يدل على إفتقادك لشىء مهم مفيش داعى لذكره إحتراماً للأدب بين أعضاء المنتدى فى الحوار..
ثانياً عدم إدراكك لأخوية العلاقه بين الاعضاء و ده يدل إنك مش عِشَرِى....
ثالثاً إعتقادك إن اللى معاه سلاح هوا اللى هيبحث عنك..والمفروض العكس...و ده يدل إنك عادةً بتخطىء فى حساباتك....
رابعاً نظرتك لنجاح المنتديات طبقاً للعدد و ده يدل على عدم دراستك للتسويق الالكترونى و لمعايير نجاح تكوين المجتماعات الافتراضيه ...
خامساً إستهانتك بمنتدى فيه حوالى ألفين عضو وده يدل على عدم القدره على إقتناص الفرص...
سادساً إنك قلت عدد الاعضاء خطأ و ده يدل إنك غير مسؤول...
سابعاً إنك قلت إن المعروض للبيع قليل و ده يدل إنك قليل الجهد ف البحث...
ثامناً تفرقتك بين مالكى مسدس الصوت و مالكى المسدس الحى و ده يدل إنك عنصرى ف حياتك....
تاسعاً حكمك إنك مش هتلاقى طلبك و ده يدل إنك متسرع...
عاشراً طريقتك ف البحث تدل إنك مش مجتهد...
حادى عشر تهكمك ف الحديث يدل على إنك ثقيل الظل...
ثانى عشر ظنك إنك لو تنازلت و كتبت تليفونك الزملاء هيهروك تليفونات و هيزعجوك و ده يدل إنك مغرور...
ثالث عشر توهمك إنك بعد كل كلامك ده إن فيه حد ممكن يساعدك و ده يدل إنك واهم...
رابع عشر انا مش هعلق اكتر من كده على كلامك و هسيبك للأب الجنرال و الحاج محمدبودى جارد و الصديق باسم مجاهد و الأخ الحبيب تريجر و الصديق إيهاب رشدى و الصديق ميجا سيج زاور و السيد عمرو موسى و ده يدل إنك ف مشكله....

باسم محمد مجاهد
01-22-2013, 11:49 PM
تسلم أيدك في الكلام المعبر يا أشرف بيه و هذا الكلام عبره لغيرة وانا بقول كفايه عليه كده
وشكرا لكل أعضاء المنتدي المحترمين وكل عام وأنتم بخير بمناسبه المولد النبوي الشريف

Compact
01-23-2013, 12:20 AM
توكل على الله يا جنرال
لا مكان بيننا لمن لم يرضى عننا
نحن نسعى لنيل الرضا من احد سوى من الله عز و جل

ولا مكان بيننا الا من هو محترم ... و ما جمع الا ما وفق يا ميجا بوليس سيج زاور :)

Compact
01-23-2013, 12:26 AM
إنتا أخطأت ف أكتر من شىء:
أولاً إسلوبك ف الحديث يدل على إفتقادك لشىء مهم مفيش داعى لذكره إحتراماً للأدب بين أعضاء المنتدى فى الحوار..
ثانياً عدم إدراكك لأخوية العلاقه بين الاعضاء و ده يدل إنك مش عِشَرِى....
ثالثاً إعتقادك إن اللى معاه سلاح هوا اللى هيبحث عنك..والمفروض العكس...و ده يدل إنك عادةً بتخطىء فى حساباتك....
رابعاً نظرتك لنجاح المنتديات طبقاً للعدد و ده يدل على عدم دراستك للتسويق الالكترونى و لمعايير نجاح تكوين المجتماعات الافتراضيه ...
خامساً إستهانتك بمنتدى فيه حوالى ألفين عضو وده يدل على عدم القدره على إقتناص الفرص...
سادساً إنك قلت عدد الاعضاء خطأ و ده يدل إنك غير مسؤول...
سابعاً إنك قلت إن المعروض للبيع قليل و ده يدل إنك قليل الجهد ف البحث...
ثامناً تفرقتك بين مالكى مسدس الصوت و مالكى المسدس الحى و ده يدل إنك عنصرى ف حياتك....
تاسعاً حكمك إنك مش هتلاقى طلبك و ده يدل إنك متسرع...
عاشراً طريقتك ف البحث تدل إنك مش مجتهد...
حادى عشر تهكمك ف الحديث يدل على إنك ثقيل الظل...
ثانى عشر ظنك إنك لو تنازلت و كتبت تليفونك الزملاء هيهروك تليفونات و هيزعجوك و ده يدل إنك مغرور...
ثالث عشر توهمك إنك بعد كل كلامك ده إن فيه حد ممكن يساعدك و ده يدل إنك واهم...
رابع عشر انا مش هعلق اكتر من كده على كلامك و هسيبك للأب الجنرال و الحاج محمدبودى جارد و الصديق باسم مجاهد و الأخ الحبيب تريجر و الصديق إيهاب رشدى و الصديق ميجا سيج زاور و السيد عمرو موسى و ده يدل إنك ف مشكله....
كلام علمى سليم 100%

Compact
01-23-2013, 12:27 AM
ضربه معلم يا جنرال انا متاكد ان احنا كلنا ناس محترمه
و انا متأكد ان ما جمع الا ما وفق :)

أشرف صبرى
01-23-2013, 01:10 AM
كلام علمى سليم 100%

تعليق حضرتك شرف ليا يافندم

زلطة مان
01-23-2013, 11:56 PM
بصراحة تعليق سخيف ودمة تقيل وينم عن قلة زوق
انا اسف للاعضاء المحترمين بس اسلوب الاخ واقع اوى اوى اوى
اية زنب املنتدى ان محدش عايز يبع اللى هو عايزة انا واحد من الناس لو عندى طلبة ممكن ارمية ومابيعوش له لان السلاح حتى لو عايز ابيعة لازم انتقى له مشترى محترم وراجل يزين السلاح مش راجل حاطط فى دماغة انه جاب تصريح وحيبقى عنتر قبل مايشيل السلاح ماهى خربت والحمد لله -----------------
اعتزر للسادة المحترمين
ويارب فارس المدينة الجديد ميضرباناش بالنار لما ان شاء الله يلاقى طلبة

Amr Moussa
01-24-2013, 12:30 AM
اعتقد ان الاخ سيعيد ترنيب حساباته واسلوبه ومعاملنه مع الناس بعد اللى سمعه واعتقد ان ده نقد بناء وربنا يديله على قد نيته وعلى فكره من على فالله اعلى وشكرا

وائل فوزى
01-24-2013, 03:13 AM
لمعلومة انا كنت عايش فى امريكة وكنت احمل سلاح هناك ومن خبرتى الى بقى لها اكثر من 25 سنة فى حمل السلاح والرماية ومن الاسلحة الموجودة فى السوق بعد اللف على جميع المحلات وجدت ان الناس مش فهما يعنى اية سلاح لغرض الدفاع .... احب اوضح ماوصفات السلاح المناسب ان يكون حجمو مناسب لسهولة اخفاءة عن اعين الناس يفضل يكون من فئة ال compact ان يكون عيار مناسب للشخس حامل السلاح بحيث يتحمل ردتة لان مع سرع الضرب دايرة الدرب بتوسع مع السلاح الى ردتة قوية عشان كدة انا بانصح باستخدام عيار 9 قصير و بكون مسدس يعمل بنظام ال blowback ودة للى مش عارف السلاح الى مسورتة ثابتة ودة بيبقى ردتة خفيفة جدا فيخلية دقيق فى سرعة الضرب الموصف التانية هى ان بكون DA/SAويكون زر الامان بيرجع شكوش الدرب فى ناس مكن تشيل سلاح 9 ملى compact بس لازم يكون مدرب علية عشان الاسلح ال compact بتيقى ردتها قوية انم انا شوفت ناس شيلة glok 17 , sig 226 , sig x5 ودى كلها اسلحة حجمها كبير وصعب اخفائها اما عن نفسى فالسلاح الى ببحث علية متواجد وشوفت منة ولاكن حالتة لم تكن مناسبة او كان السعر مغالى فىة ودة هي كون سلاح موئقت لحد ما يجى تصريح الاستيراد اما السلاح الى نوى استوردة ودة بالنسبة لى السلاح المناسب للدفاع هو
Beretta Model PX4 Storm Sub-Compact

Compact
01-24-2013, 03:18 AM
لمعلومة انا كنت عايش فى امريكة وكنت احمل سلاح هناك ومن خبرتى الى بقى لها اكثر من 25 سنة فى حمل السلاح والرماية ومن الاسلحة الموجودة فى السوق بعد اللف على جميع المحلات وجدت ان الناس مش فهما يعنى اية سلاح لغرض الدفاع .... احب اوضح ماوصفات السلاح المناسب ان يكون حجمو مناسب لسهولة اخفاءة عن اعين الناس يفضل يكون من فئة ال compact ان يكون عيار مناسب للشخس حامل السلاح بحيث يتحمل ردتة لان مع سرع الضرب دايرة الدرب بتوسع مع السلاح الى ردتة قوية عشان كدة انا بانصح باستخدام عيار 9 قصير و بكون مسدس يعمل بنظام ال blowback ودة للى مش عارف السلاح الى مسورتة ثابتة ودة بيبقى ردتة خفيفة جدا فيخلية دقيق فى سرعة الضرب الموصف التانية هى ان بكون da/saويكون زر الامان بيرجع شكوش الدرب فى ناس مكن تشيل سلاح 9 ملى compact بس لازم يكون مدرب علية عشان الاسلح ال compact بتيقى ردتها قوية انم انا شوفت ناس شيلة glok 17 , sig 226 , sig x5 ودى كلها اسلحة حجمها كبير وصعب اخفائها اما عن نفسى فالسلاح الى ببحث علية متواجد وشوفت منة ولاكن حالتة لم تكن مناسبة او كان السعر مغالى فىة ودة هي كون سلاح موئقت لحد ما يجى تصريح الاستيراد اما السلاح الى نوى استوردة ودة بالنسبة لى السلاح المناسب للدفاع هو
beretta model px4 storm sub-compact
معلومة مهمة : ثقافة الشعب هى من تحدد نوع و شكل السلاح

معلومة اهم : لا تقلل من شأن او فكر الآخرين خصوصا اذا كنت جاهلا بهم و بأحوالهم

وائل فوزى
01-24-2013, 03:26 AM
كل مولد نبوي وانتم جميعا طيبين وللعلم انا لم اقصد اهانة احد ولاكن انا طريقتى هى مباشرة و واضح للوصل لهدفى فى خط مستقيم

Compact
01-24-2013, 03:55 AM
كل مولد نبوي وانتم جميعا طيبين وللعلم انا لم اقصد اهانة احد ولاكن انا طريقتى هى مباشرة و واضح للوصل لهدفى فى خط مستقيم
اذا كانت هذه هى طريقة كلامك فاهلا بك فى المنتدى متصفحا فقط

ارجو الا نرى اى مشاركات او تعليقات لك على المنتدى حتى لا يتم حذف عضويتك

وائل فوزى
01-24-2013, 04:05 AM
حضرتك بتهاجمنى لية رغم انى لم اقصد الاساءة لحد

Compact
01-24-2013, 04:09 AM
انا مش بهاجمك بس طريقة كلامك غير محترمة و ده مش رأى لوحدى

لو كنت تقصد الاساءة كانت عضويتك تم وقفها من يومين

انت لا تملك ثقافة الاعتذار مع العلم انك تقصد انك لا تعتذر و انت تعرف انك لست على حق و بناء عليه قلت لك ان لا تشارك و لكن من حقك التصفح

المنتدى مبنى على الاحترام المتبادل و انت تقلل من شأن الآخرين ولا تحترمهم فى اسلوب حديثك

يمكنك تصفح المنتدى قليلا لكى تتعلم الاحترام المتبادل ثم ابدأ فى التفاعل و المشاركة فى المنتدى

ايهاب رشدى
01-24-2013, 01:47 PM
اخى الكريم كل عام وانت بخير الاخ الجنرال اعطاك نصيحه بدون تجميل و بطريقه مباشره وسأعيدها عليك بصوره اخرى تتقبلها ان شاء الله ( ان اردت ان تكون متحدثا لبقا فلابد ان تكون مستمعا جيدا ) ( وان اردت ان تكون كاتبا متميزا فلابد ان تكون قارئا متأملا )

ايهاب رشدى
01-24-2013, 01:53 PM
انا مش بهاجمك بس طريقة كلامك غير محترمة و ده مش رأى لوحدى

لو كنت تقصد الاساءة كانت عضويتك تم وقفها من يومين

انت لا تملك ثقافة الاعتذار مع العلم انك تقصد انك لا تعتذر و انت تعرف انك لست على حق و بناء عليه قلت لك ان لا تشارك و لكن من حقك التصفح

المنتدى مبنى على الاحترام المتبادل و انت تقلل من شأن الآخرين ولا تحترمهم فى اسلوب حديثك

يمكنك تصفح المنتدى قليلا لكى تتعلم الاحترام المتبادل ثم ابدأ فى التفاعل و المشاركة فى المنتدى
كل عام وحضرتك بكل خير ودائما للجميع ومع الجميع و كل القائمين على المنتدى بخير والاعضاء بخير وحب لله وفى الله وللمنتدى المزيد من الافاده والاستفاده ويوم جديد فى حب الحبيب بصفحه بيضاء كقلب الحبيب وتقبل منى مشاركتى و دعواتى للكل بالتوفيق

bodygard 34
01-24-2013, 02:00 PM
بعد اذن الجنرال..الاستاذ/وائل اكيد ماكانش يقصد اى اهانه..هو بس نفسه فى نوع معين من السلاح هو مقتنع بيه.. وبعدين شكله تعرض لأشتغالات كتيره وهو بيدور على اللى عاوزه.. وطالما قال كل سنه وانتوا طيبين بمناسبة مولد النبى..يبقى الراجل نيته كويسه..عموما انا بادور لك ياسيد وائل فعلا على حاجه كويسه تناسبك..حسب النوعين اللى انت كاتبهم..ولو عاجبك الblowback (ماسوره ثابته) موجود قطعه ممتازه ايطالى بس مش بريتا.. لو تحب

باسم محمد مجاهد
01-24-2013, 03:13 PM
المسامح كريم . وأتمني أن تكون صديق وأخ علي مستوي المسئولية. هي الفكرة بس أنت كتبت ان أغلب الاعضاء عندهم مسدسات صو ت أنت كنت عرفتنا علشان تئول كدة وبالمناسبة هو مش بعمر الترخيص تصبح فاهم انا مطلع الترخيص سنة 1994 منذ 19 سنة أيام مكانت باشتراطات مضاعفة والي كان مطلع اياميها يعرف كلامي كويس وبالرغم من ذلك معلوماتي ضعيفة جدا هو مش بعمر الترخيص زي ما كنت كاتب منذ 25 سنة مش شرط وياسيدي كل سنة وأنت طيب.وشكر

Amr Moussa
01-25-2013, 12:22 AM
بعد اذن اساتذتى (المسامح كريم )

Compact
01-25-2013, 06:28 PM
المنتدى يزداد بريقا بوجود الاعضاء المحترمين أمثالكم

Amr Moussa
01-25-2013, 06:39 PM
المنتدى يزداد بريقا بوجود الاعضاء المحترمين أمثالكم

برنس والله يا جنرال

باسم محمد مجاهد
01-25-2013, 06:47 PM
أحنا بنتعلم منك الزوء ياجنرال

أشرف صبرى
01-25-2013, 10:09 PM
انا سعيد بأنى وسط هذه الأسره الجميله...
الواحد دائماً بيستريح هنا وسط ضغوط العمل و الحياه...
المسامح كريم...
كل عام و حضراتكم بخير...

وائل فوزى
01-27-2013, 11:36 PM
بس عشان ميحصلش اى لخبطة انا احمل سلاح فى الولايات المتحدة لازلت املك سلاح هناك حد قال لى ان لو حصلت عل تصريح الاستيراد ممكن اجيب سلاحى من هناك وحد تانى قال لى ان عشان معى ترخيص هناك ممكن احول السلح على مصر واضيفة على تصريح الشراء بدون تصريح الاستيراد على اساس ان ملكى و مرخص باسمى فا يريت حد يفدنى فى هل هذة المعلومات صحيحة
وبالنسبة للاسلحة انا شفت بريتا 84 وكانت متبهدلة وطالب فيها غالى وبالنسبة لاسلحة اخرى شفت برنديلى و موريس و الاتنين مش عاجبنى وشفت ولتر ppk منقوشة ما عجبتنيش

محمد أحمد عيسوى
01-28-2013, 01:04 PM
إية ياعمنا إنت بتتخانق ولا محتاج لطلبك فى إية:mad:

وائل فوزى
01-28-2013, 02:24 PM
استاذ محمد أحمد عيسوى (http://www.misrhunting.trakhes.com/member.php?u=1211) انا مش ماهم حضرتك تقصد اية

Trigger
01-29-2013, 01:08 AM
موجود بريتا شيتا حالة ممتازة بخزنتين و 30 طلقة 9مم قصير
المعاينة فى حدائق القبة
السعر 15000 جنيه فقط نهائى
المعاينة بعد ارسالك صورة من طلب الشراء او صورة من رخصتك السارية على الرسائل الخاصة بالمنتدى

Amr Moussa
01-29-2013, 07:00 PM
موجود بريتا شيتا حالة ممتازة بخزنتين و 30 طلقة 9مم قصير
المعاينة فى حدائق القبة
السعر 15000 جنيه فقط نهائى
المعاينة بعد ارسالك صورة من طلب الشراء او صورة من رخصتك السارية على الرسائل الخاصة بالمنتدى

يا استاذ تريجر من وشك زى الفل من غير معاينه كمان انا جاهز تليفونى 01007993366 المهم تكون حاجه من طرف سيادتك وانت اهل للخبره بعد اذن الجميع مع الشكر

وائل فوزى
01-31-2013, 01:07 PM
يا استاذ تريجير لقد بعت لك رقمى فى رسالة خاصة حتي يتم التواصل بيننا

Compact
01-31-2013, 03:51 PM
هل تم ارسال صورة الرخصة او تصريح الشراء ام مجرد رقم تليفون !؟

قناص الظلم
02-01-2013, 06:41 AM

:D :D :D ياراجل دا انا بفكر اقدم اقتراح بتغيير اسم المنتدى لمنتدى حاملى السلاح المرخص لان نسبه الاعضاء مالكى الاسلحه المرخصه اعلى بكثير من نسبه الصيادين :D:p وساضطر انى انسحب من المنتدى لان ماعندى سلاح مرخص :( بس انا عندى اسلحه كتير بس شمال عندى مدفع هاون ولو مش مصدق الاعضاء تقولك وعندى رشاش دغتيريوف ثقيل وعندى مدفع ميدان هاوتزر وعندى مسدس مياه :rolleyes:

قناص الظلم
02-01-2013, 06:44 AM
يا استاذ تريجر من وشك زى الفل من غير معاينه كمان انا جاهز تليفونى 01007993366 المهم تكون حاجه من طرف سيادتك وانت اهل للخبره بعد اذن الجميع مع الشكر

انا عاوز الراجل الطيب المحترم دا يا خد المسدس الجميل دا ياتريج اصلى شىء لله مرتاحله ومابعرف ليش

قناص الظلم
02-01-2013, 06:50 AM
لمعلومة انا كنت عايش فى امريكة وكنت احمل سلاح هناك ومن خبرتى الى بقى لها اكثر من 25 سنة فى حمل السلاح والرماية ومن الاسلحة الموجودة فى السوق بعد اللف على جميع المحلات وجدت ان الناس مش فهما يعنى اية سلاح لغرض الدفاع .... احب اوضح ماوصفات السلاح المناسب ان يكون حجمو مناسب لسهولة اخفاءة عن اعين الناس يفضل يكون من فئة ال compact ان يكون عيار مناسب للشخس حامل السلاح بحيث يتحمل ردتة لان مع سرع الضرب دايرة الدرب بتوسع مع السلاح الى ردتة قوية عشان كدة انا بانصح باستخدام عيار 9 قصير و بكون مسدس يعمل بنظام ال blowback ودة للى مش عارف السلاح الى مسورتة ثابتة ودة بيبقى ردتة خفيفة جدا فيخلية دقيق فى سرعة الضرب الموصف التانية هى ان بكون da/saويكون زر الامان بيرجع شكوش الدرب فى ناس مكن تشيل سلاح 9 ملى compact بس لازم يكون مدرب علية عشان الاسلح ال compact بتيقى ردتها قوية انم انا شوفت ناس شيلة glok 17 , sig 226 , sig x5 ودى كلها اسلحة حجمها كبير وصعب اخفائها اما عن نفسى فالسلاح الى ببحث علية متواجد وشوفت منة ولاكن حالتة لم تكن مناسبة او كان السعر مغالى فىة ودة هي كون سلاح موئقت لحد ما يجى تصريح الاستيراد اما السلاح الى نوى استوردة ودة بالنسبة لى السلاح المناسب للدفاع هو
beretta model px4 storm sub-compact

انا كنت مسجون فى امريكا او بمعنى اصح كوبا كنت فى معتقل جوانتانامو كنت بحارب مع حركه طالبان وبن لادن الله يرحمه - يابختك هاتجيب اذن استيراد دانا حلم حياتى حلوان 51 :)

Amr Moussa
02-01-2013, 12:53 PM
انا عاوز الراجل الطيب المحترم دا يا خد المسدس الجميل دا ياتريج اصلى شىء لله مرتاحله ومابعرف ليش

الارواح جنود مجنده والله انا كمان مرتاح مع كل الافاضل اللى موجودين هنا واشكرك على ذوقك

قناص الظلم
02-01-2013, 03:43 PM
الارواح جنود مجنده والله انا كمان مرتاح مع كل الافاضل اللى موجودين هنا واشكرك على ذوقك

اهلا بيك يااستاذ عمرو منورنا والله

Compact
02-01-2013, 07:06 PM
تم ايقاف العضو لانه كذاب و يدعى كلام من اعضاء و اداريين لم يصدر منهم

باسم محمد مجاهد
02-02-2013, 12:39 AM
تم ايقاف العضو لانه كذاب و يدعى كلام من اعضاء و اداريين لم يصدر منهم
شكرا علي أنتباهك في الحوار بين الاعضاء لكي يظل دائما راقي

Amr Moussa
02-02-2013, 02:52 AM
اهلا بيك يااستاذ عمرو منورنا والله
يا باشا الدنيا منورا بيكم كلكم يا احلى صحبه فى الدنيا وان شاء الله محتاجين نتقابل كلنا عشان نتعرف وبعد اذنكم انا اللى هدفع الحساب والدعوه عامه

Trigger
02-03-2013, 06:26 AM
مش عارف اقولك حاجة غير انك شخص غير متزن نفسيا و كذاب بالفطرة و وقعت نفسك بنفسك زى ما بيقولوا لان الاعضاء متفاعلين و غير متفاعلين عارفين بعض كويس و على اتصال دائم ببعض و مش حتعرف تقول كلام على لسان حد هو مقالوش و فاكر نفسك احسن و اذكى من الناس كلها
و على رأى الجنرال العظمة لله وحده
و اديك سجلت نفسك بأسم جديد و قرأت الكلام كويس و عارف نفسك كويس
و ربنا يرحمنا من الناس الى على شاكلتك فى منتدانا المحترم

Amr Moussa
02-06-2013, 09:01 PM
استاذ تريجر ممكن رقم تليفون سعادتك للاهميه حاولت ارسل لحضرتك على الخاص ابلغنى ان بريد سيادتك ممتلى
عمرو موسى 01007993366 مع الشكر