قديم منذ /05-05-2012, 12:10 AM   #20

Trigger
المشرف العام

Trigger غير متواجد حالياً

المكان : THUNDERBOLT
 تقييم المستوى : 50

Smile رد: التجارب الشخصية للاعضاء ذوى التراخيص

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 مشاهدة المشاركة
ابتدى انا؟؟؟ ماشى ابتدى..بس حاسس ان الكلام حايبقى متكرر..بس الموضوع اكيد حايبقى مفيد..انا طبعا مكانش ليه اى صله بالسلاح لحد ماالثوره قامت وعشنا كلنا كابوس الانفلات الامنى..ونظرالخوفى الشديد على اسرتى ومحلاتى وخوفى من السفر على الطرق فى الظروف دى ..قررت اشيل سلاح ويكون مرخص..لأن اتعرض على ايام الثوره اكتر من مره اسلحه شمال لكنى رفضت..المهم بدأت فى اجراءات الترخيص الممله زى كلامى لحد ما ربنا كرمنى ورخصت..وده كان من حوالى 10 شهور..المهم كان لسه فى فرص فى شراء اسلحه بس الاسعار كانت بتبتدى تسخن..ونصحنى احد اصدقائى وهو خبير سلاح انى اشترى حاجه على قدى عشان انا مش واخد على شيل السلاح.. وكان قدامى مع اول زياره التاجر السلاح حتتين ..التانفوليو 380 واللاما 1911..بس اللاما كانت محتاجه تعديل عشان تضرب 9 طويل ونظرا لكبر حجمها ولشكل التانفوليو اللى دمه خفيف ولنصيحة الجنرال انا خدت التانفوليو ب 5850 جنيه(ياترى تسوى كام دلوقت) ومعاها خزنه زياده وفرشة تنظيف واسبراى زيت واربع طلقات هم اللى كانوا موجودين عند التاجر(بس اصحابى نقطونى بكام طلقه حلاوة السلاح ) وكمان جراب .. وطبعا جريت على صاحبى الظابط وريتها له وشكرلى جدا فى حالتها وضربت بيها عنده فى ميدان الرمايه..وجت لى صدمه من قوة الطبنجه دى..هى اولد فاشون شويه بس مفتريه وتقيله ونيشانها حلو قوى وكمان صوتها مرعب..لأن يوميها كان بيضرب جنبى ظابط بالهكلر عهدته وكان صوت طبنجتى اعلى من الهكلر بوضوح .. معرفش مداها بالظبط لأنى عمرى ماضربت بيها الا فى ميدان مقفول.. تجميعها مش سريع اقوى لكن معقول وعمرها ماسخنت منى .. لازالت سوستة السحب تقيله شويه ..طورتها شويه ..فى الشكل بس ..يعنى كانت سوده والكوبرى بتاعه ستانلس مصدى ..نكلت الكوبرى ولمعتها كلها وعملت لها مقبض من خشب الارو..وبصراحه انا مبسوط بيها قوى
ربنا يباركلك فى التحفة الفنية الى معاك يا حاج محمد و مبروك على فرع المﻻبس الحريمى الجديد

The Following 2 Users Say Thank You to Trigger For This Useful Post:
bodygard 34 (05-05-2012), قناص الظلم (06-23-2012)