منتدى صيادين مصر

منتدى صيادين مصر (https://www.egyhunters.com/index.php)
-   أسلحة الصوت ( محدثات الصوت ) (https://www.egyhunters.com/forumdisplay.php?f=6)
-   -   رابطه مالكى كيمار 75 السى زد الايطالى (https://www.egyhunters.com/showthread.php?t=256)

قناص الظلم 02-21-2012 06:22 AM

رابطه مالكى كيمار 75 السى زد الايطالى

مسدس ايطالى تيبكال المسدس الحى التشيكى سى زد 75 - انا لم اجربه او اتعامل فيه ولكن شكله يدل عليه - عندى احساس انه ممتاز وانه احسن مسدس الان فى الاسواق المصريه

Mr_ManSHSter 02-21-2012 04:38 PM

رد: رابطه مالكى كيمار 75 السى زد الايطالى

اه والله فعلان مسدس ممتاز .
حصل معايا مشكله امبارح فيه . عملت الطبه طويله عن اللازم . وضرب ف ايدى بس الحمد لله جت سليمه.ماحبسش الغاز كويس.عشان الطبه كانت طويله لحد اول الطلقه. والمسدس الخزنه اتطبقت جوه المسدس جوه شويه. بس الماسوره تمام ومافيش حاجه حصلت.ده وقع منى كذه مره ع البلاط وزى ما هوه والله. انا كنت مستغرب. وان شاء الله هاعمله عن قريب. بس والله لو كان مسدس تانى كان زمانه بقى 100 حته .
انا انصح اى حد بيه. مسدس من الاخر

قناص الظلم 02-22-2012 10:25 AM

الف سلامه عليك:( - قدر الله وماشاء فعل - شكرا للمعلومات القيمه

القانوني 02-22-2012 03:14 PM

مسدس جميل
سبق لي استخدامه وانصح به

مشكووووووووووور يابرنس

Compact 02-22-2012 03:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_manshster (المشاركة 834)
اه والله فعلان مسدس ممتاز .
حصل معايا مشكله امبارح فيه . عملت الطبه طويله عن اللازم . وضرب ف ايدى بس الحمد لله جت سليمه.ماحبسش الغاز كويس.عشان الطبه كانت طويله لحد اول الطلقه. والمسدس الخزنه اتطبقت جوه المسدس جوه شويه. بس الماسوره تمام ومافيش حاجه حصلت.ده وقع منى كذه مره ع البلاط وزى ما هوه والله. انا كنت مستغرب. وان شاء الله هاعمله عن قريب. بس والله لو كان مسدس تانى كان زمانه بقى 100 حته .
انا انصح اى حد بيه. مسدس من الاخر

لما المسدس يقع منك يبقى فكه و ركبه تانى فى ساعتها
حط الطلق فى علبة خشب و معاه حتة فحم صغير عشان تسحب الرطوبة

الطلقات التركى لو وحشة او رطبت ممكن تتكسر جوه بيت النار اثناء الضرب و تعمل فى المسدس كده برضوا بس تظبيط مقاسا الطبة مهم جدا , و الطبة عشان توصل لبيت النار لازم الماسورة تتوسع زيادة يا اما حرف الطبة من ناحية بيت النار حيبقى ضيق قوى و يدى ضغط زيادة لورا و يبوظلك الدنيا زى ما حصل .. دول السببين الوحيدين اللى يخلوا المسدس يحصل فيه زى ما قلت

المسدس لازم يروح لورشة سلاح و يتغيرله خزنة لان خزنته كده باظت , هو ممكن يكلفك متوسط 300 جنيه تصليح , بس صلحه احسن و متسيبوش لانه مسدس كويس و يعتمد عليه فعلا و احسن من 100 مسدس تركى على بعض

انا اقصد المعدل ل9مم مش ال 8مم

Compact 02-22-2012 03:37 PM

المهم ايدك فيها حاجة ؟

قناص الظلم 02-22-2012 03:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 856)

الطلقات التركى لو وحشة او رطبت ممكن تتكسر جوه بيت النار اثناء الضرب و تعمل فى المسدس كده برضوا بس تظبيط مقاسا الطبة مهم جدا , و الطبة عشان توصل لبيت النار لازم الماسورة تتوسع زيادة يا اما حرف الطبة من ناحية بيت النار حيبقى ضيق قوى و يدى ضغط زيادة لورا و يبوظلك الدنيا زى ما حصل .. دول السببين الوحيدين اللى يخلوا المسدس يحصل فيه زى ما قلت

المسدس لازم يروح لورشة سلاح و يتغيرله خزنة لان خزنته كده باظت , هو ممكن يكلفك متوسط 300 جنيه تصليح , بس صلحه احسن و متسيبوش لانه مسدس كويس و يعتمد عليه فعلا و احسن من 100 مسدس تركى على بعض

ماشاء الله موسوعه ياجنرال - مساء الخير على احلى الجنرالات

Compact 02-22-2012 03:55 PM

مساء الفل على عيون قناص قلبى

قناص الظلم 02-22-2012 03:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 860)
مساء الفل على عيون قناص قلبى

ربنا يخليك لينا يا جنرال:)

Mr_ManSHSter 02-22-2012 07:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 856)

والله يا جنرال المسدس لما وقع منى قبل كده. ولا اتفك ولا حاجه. وبعدها فعلان فكيته وركبته وزى الفل مافيهوش اى شئ. وفعلان الطلقه الغطا اللى ورا بتاعها طار اساسا . انا مش عارف ده من ايه. والطبه كانت واصله لحد بيت النار لل اسف ما كنت اعرف ان لازم يبقى فيه ع الاقل نص سم فرق. المسدس شغال تمام والشاكوش بيشد اجزاء وكله تمام . انا فكيته الخزنا اتطبقت من جوا بس. حاولت اطلعها ماعرفتش.
انا بس مش عارف اى ورش سلاح هنا ف اسكندريه اقدر اروحلها عشان اعمل المسدس . انا كنت هاضرب مشوار لحد القاهره عشان اعمله. وفعلان يا جنرال المسدس زى الفل واحسن من 100 تركى على بعض

الساعة الآن 02:48 PM