منتدى صيادين مصر

منتدى صيادين مصر (https://www.egyhunters.com/index.php)
-   السلاح الحي والخرطوش (https://www.egyhunters.com/forumdisplay.php?f=5)
-   -   نادى مالكى السلاح الحى المرخص بمنتدى صيادين مصر (https://www.egyhunters.com/showthread.php?t=1334)

Trigger 06-12-2012 08:15 AM

نادى مالكى السلاح الحى المرخص بمنتدى صيادين مصر

يهدف الموضوع الى تجميع اﻻعضاء الذين يمتلكون اﻻسلحة المرخصة سواء كانت مسدس (طبنجة) او بندقية بهدف تعريفهم بنفسهم لسلاحهم الشخصى للاستفادة العامة من معلومات حقيقية عن اقتناء و تجربة حقيقية

ناصر حامد 06-12-2012 11:16 PM

رد: نادى مالكى السﻻح الحى المرخص بمنتدى صيادين مصر

مشترك جديد ومرخص مسدس حديثا

قناص الظلم 06-13-2012 10:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناصر حامد (المشاركة 7047)
مشترك جديد ومرخص مسدس حديثا

مبروك على الترخيص بس ياريت الماركه بتاعه المسدس والموديل وعيار الطلقات لان باذن الله تعالى ستجد فى الموضوع من يشرح لك امكانيات سلاحك ومميزاته وعيوبه لاستفاده حضرتك والساده الاعضاء

Compact 06-13-2012 10:40 AM

موضوع رائع يا تريجر

gmslem 06-22-2012 07:00 PM

موضوع رائع و مميز جدا

ترجر باشا مش مخلي في نفسنا حاجة
انا اول ما رخصت كان معي بروننج بلجيكي نيكل 9 ملي زناد مذهب ؛؛؛ كان تحفة ..... ثم بريتا كان اكثر من رائع و ضاع " سرق في حادث سيارة حفظكم الله ".... الي مارس الماضي وصلت للحلوان .... عادي قديم مش سوبر .... بصراحة كنت الاول مكسوف جداااا منه ... بعد ان ضربت بيه كام مرة و ظبطته ... اشعر عن تجربة انه معقول الي حد ما و جربته وقارنته بالاستار و الاسترا و اللاما الاسباني .... كان هو الافضل و الاقل عطلا و اعلي مدي و تصويب .... طبعا انتظر تغييره بحاجة اعلى " اما هكلر او معشوقتي البريتا "
دمتم بكل خير و يسعدني التواجد معكم

ناصر حامد 06-22-2012 07:16 PM

ايه مشكله البراوننج

Compact 06-22-2012 11:24 PM

رد: نادى مالكى السلاح الحى المرخص بمنتدى صيادين مصر

مشكلة البراوننج الوحيدة الشاكوش القريب من يد الضارب و ممكن يقرص عليها ... غير كده كله مميزات

Trigger 06-23-2012 07:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gmslem (المشاركة 7269)
موضوع رائع و مميز جدا

ترجر باشا مش مخلي في نفسنا حاجة
انا اول ما رخصت كان معي بروننج بلجيكي نيكل 9 ملي زناد مذهب ؛؛؛ كان تحفة ..... ثم بريتا كان اكثر من رائع و ضاع " سرق في حادث سيارة حفظكم الله ".... الي مارس الماضي وصلت للحلوان .... عادي قديم مش سوبر .... بصراحة كنت الاول مكسوف جداااا منه ... بعد ان ضربت بيه كام مرة و ظبطته ... اشعر عن تجربة انه معقول الي حد ما و جربته وقارنته بالاستار و الاسترا و اللاما الاسباني .... كان هو الافضل و الاقل عطلا و اعلي مدي و تصويب .... طبعا انتظر تغييره بحاجة اعلى " اما هكلر او معشوقتي البريتا "
دمتم بكل خير و يسعدني التواجد معكم

ايه رأيك فى البريتا الكوجر يا باشا ؟
انا مش معاك خالص ان الحلوان احسن من الستار و اﻻسترا بالذات الﻻما كلها مشاكل

bodygard 34 06-23-2012 01:29 PM

اما انا ياأخوانى..فمرخص من حوالى سنه..وهى طبنجه واحده بس اللى جبتها وماغيرتهاش.. التانفوليو 380 اللى كلكوا عارفينها..ناعمه وقويه ومش كلها حنيه...صحيح 9 قصير بس عفيه..اجمل مافيها بالنسبه لى حجمها..هى تقريبا اكبر مقاس فى الحجم الوسط..قارنتها باللاما والوالتر والاسترا والبريتا اللى فى نفس العيار ونفس سعة الخزنه..لقيتها اكبر واتقل..صوتها زى الرعد ماينفعش تضرب بيها فى التدريب من غير سدادات الودان..ضربت مؤخرا طلقه مكدبه من طبنجه بريتا بتاعة شرطه..الصوت كان اقل شويه بس ضربت.. عيبها الوحيد بالنسبه لى قلة سعة الخزنه(7+1)..بس معايا خزنه تانيه بشلها معايا وانا مسافر

Compact 06-23-2012 06:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 7307)
اما انا ياأخوانى..فمرخص من حوالى سنه..وهى طبنجه واحده بس اللى جبتها وماغيرتهاش.. التانفوليو 380 اللى كلكوا عارفينها..ناعمه وقويه ومش كلها حنيه...صحيح 9 قصير بس عفيه..اجمل مافيها بالنسبه لى حجمها..هى تقريبا اكبر مقاس فى الحجم الوسط..قارنتها باللاما والوالتر والاسترا والبريتا اللى فى نفس العيار ونفس سعة الخزنه..لقيتها اكبر واتقل..صوتها زى الرعد ماينفعش تضرب بيها فى التدريب من غير سدادات الودان..ضربت مؤخرا طلقه مكدبه من طبنجه بريتا بتاعة شرطه..الصوت كان اقل شويه بس ضربت.. عيبها الوحيد بالنسبه لى قلة سعة الخزنه(7+1)..بس معايا خزنه تانيه بشلها معايا وانا مسافر

مقاس ال143 على طبنجة تانفوليو تانارمى شاسيها و خاماتها سميكة جدا = احساس بالقوة المفرطة غير موجود غير فى الطبنجات الكبيرة الحجم الثقيلة الوزن الغالية جدا فى السعر

لما تيجى تقارنها بمعظم الطبنجات اللى بنفس سعة الخزنة حتلاقيها اكبر فى الحجم بكتير لانهم بحجم الصب-كومباكت (حجم الربع)

متفرطش فى التحفة دى يا حاج مش حتلاقيها بالتمن اللى جبتوا بيها تانى ... سعر السلاح فى احسن احواله عمره ما حيرجع زى ما قبل 2011

الساعة الآن 06:39 PM