المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طبنجه استرا a70

bodygard 34
05-15-2013, 01:22 AM
الطبنجه دى استرا a70 كومباكت اسبانى 9 طويل خزنه 8 طلقات ..بحالة الزيرو كما هو واضح من الصور ..كنت منمر عليها على انها خزنه 15 او بمعنى اصح موديل A80..وبعدين اكتشفت انها A70.. فصرفت النظر عنها..بتاعة ورثه وفى مجلس حسبى عشان اجراءات المجلس بتاخد وقت زى مانتوا عارفين ..لو تلزم حد ولسه معاه وقت فى التصريح او معاه طبنجه وعاوز يستبدل يعرفنى ..هم طالبين 40000 بس اعتقد ان ممكن التفاوض..مكان التنازل قسم تانى الزقازيق

Trigger
05-15-2013, 01:57 AM
هى الاسترا a80 دى الى شبه السيجزاور يا حج ؟

bodygard 34
05-15-2013, 02:05 AM
هى الاسترا a80 دى الى شبه السيجزاور يا حج ؟

ايوه هى يا بوحميد

مصطفى شلبي
05-15-2013, 04:14 AM
اخي العزيز الطبنجه دي عجباني لو سمحت ممكن تعرفني اتواصل مع اصحابها وجاهز للتخليص وشاكرا لمجهودك معايا

محمد جمال الشافعي
05-15-2013, 01:39 PM
طبنجه رائعه من شخصيه رائعه
جزاك الله كل خير يا حج محمد وجعل مجهودك في ميزان حسناتك

هشام سيد
05-17-2013, 01:53 PM
هي لونها ذهبي ولا انا عينيا مزغلله؟؟؟

محمد جمال الشافعي
05-17-2013, 04:12 PM
هي لونها ذهبي ولا انا عينيا مزغلله؟؟؟

هشام بك
عنيك زي الفل ياباشا هي فعلا لونها شامبين مع اني ماشفتش لون الشامبانيا في الحقيقه ههههههه بس ده حسب وصف اخونا الفاضل الحاج محمد بودي جارد

bodygard 34
05-17-2013, 05:02 PM
هشام بك
عنيك زي الفل ياباشا هي فعلا لونها شامبين مع اني ماشفتش لون الشامبانيا في الحقيقه ههههههه بس ده حسب وصف اخونا الفاضل الحاج محمد بودي جارد

هى ستانلس ستيل مطفى..بتدى انعكاس روز خفيف او بلغة تجار السيارات ..شامبين

احمد عبد المرضى
05-17-2013, 05:33 PM
هو اخر سعر كام يا حج محمد
بحيث يكون مرضى لكل الاطراف
انا عايز رائيك انت يا حج محمد بحكم انك خبير فى مثل هذة الاشياء
و شكرا لحضرتك

bodygard 34
05-17-2013, 06:03 PM
هو اخر سعر كام يا حج محمد
بحيث يكون مرضى لكل الاطراف
انا عايز رائيك انت يا حج محمد بحكم انك خبير فى مثل هذة الاشياء
و شكرا لحضرتك

بص يا أستاذ /احمد ..انا صعب دلوقت اقيم الطبنجه دى كقيمه نقديه بالذات لأنى انا اللى منزلها ..صحيح هى مش بتاعتى لكن ماينفعش افاصل مع نفسى ..اللى اقدر اقوله ان الطبنجه فعلا وعلى مسئوليتى بحالة الزيرو .. والناس اصحابها سعروها وطلبوا 40000 جنيه فعلا ..لكن انا شايف ان ممكن التفاوض بس مش فى كتير ..لأنى لو كنت انا اللى باشتريها كنت حافاصل اكيد .. خلينا نكون صادقين ..دى لو عند تاجر حايطلب فيها كام؟؟؟

ويكا ويكا
05-17-2013, 10:18 PM
دة كتلوج المسدس المعروض

http://stevespages.com/pdf/astra_a70.pdf

Amr Moussa
05-17-2013, 10:41 PM
ربنا يجعلك نصيب فيها ياللى فى بالى

Amr Moussa
05-17-2013, 11:05 PM
ههههههههههههههه وربنا انت برنس

محمد جمال الشافعي
05-17-2013, 11:13 PM
ربنا يجعلك نصيب فيها ياللى فى بالى

ههههههههههههههه وربنا انت برنس

كلام جواه كلام :):)

Amr Moussa
05-17-2013, 11:21 PM
يا راجل قول كلام غير ده كلام جواه كلام ماشى يا عمنا

ياسر الكريمى
05-18-2013, 11:33 AM
السيد / بودى جارد باشا (الحاج محمد الموقر )
تحياتى لسيادتكم ولك منى كل الشكر والتقدير
اذا لم يكمل السيد المحترم مصطفى شلبي المشوار فالمرجو من سيادتكم التواصل معى حيث اننى ارغب فى الاستبدال ولسيادتكم جزيل الشكر ولاحترام
مهندس / ياسر الكريمى 01118556644
yasser.karimy@americana-eg.com

bodygard 34
05-18-2013, 08:15 PM
السيد / بودى جارد باشا (الحاج محمد الموقر )
تحياتى لسيادتكم ولك منى كل الشكر والتقدير
اذا لم يكمل السيد المحترم مصطفى شلبي المشوار فالمرجو من سيادتكم التواصل معى حيث اننى ارغب فى الاستبدال ولسيادتكم جزيل الشكر ولاحترام
مهندس / ياسر الكريمى 01118556644
yasser.karimy@americana-eg.com

باشمهندس /ياسر المحترم..فى اكتر من زميل هنا فى المنتدى كلمونى عليها وجارى التفاوض لحساب اول واحد طلبها ..بصراحه ترتيبك الرابع ..فى حالة عدم التوفيق فى بيعها للزميل ده ان شاء الله حاجدد الاعلان ..ماحدش يزعل منى بس الاصول كده

Compact
05-19-2013, 07:05 AM
الطبنجه دى استرا a70 كومباكت اسبانى 9 طويل خزنه 8 طلقات ..بحالة الزيرو كما هو واضح من الصور ..كنت منمر عليها على انها خزنه 15 او بمعنى اصح موديل a80..وبعدين اكتشفت انها a70.. فصرفت النظر عنها..بتاعة ورثه وفى مجلس حسبى عشان اجراءات المجلس بتاخد وقت زى مانتوا عارفين ..لو تلزم حد ولسه معاه وقت فى التصريح او معاه طبنجه وعاوز يستبدل يعرفنى ..هم طالبين 40000 بس اعتقد ان ممكن التفاوض..مكان التنازل قسم تانى الزقازيق

حالتها ممتازة يا حاج محمد

التانفوليو اقيم

ويكا ويكا
05-19-2013, 09:19 AM
لو حد عايز يعرف الخطوات عشان يخلص المجلس الحسبي بسرعىة يبعتلى رسالة و ان ها ابعتلة الخطوات

احمد عبد المرضى
05-19-2013, 09:25 AM
لو حد عايز يعرف الخطوات عشان يخلص المجلس الحسبي بسرعىة يبعتلى رسالة و ان ها ابعتلة الخطوات
صباح الخير يا استاذ/ ويكا
ممكن تعرفنا كلنا ايه الخطوات من باب العلم بالشئ و لا الجهل به.
وشكرا

bodygard 34
05-19-2013, 10:54 AM
حالتها ممتازة يا حاج محمد

التانفوليو اقيم

تكاد تكون ماضربتش يا جنرال,, وحجمها ممتاز للمدنيين

ياسر الكريمى
05-19-2013, 03:21 PM
باشمهندس /ياسر المحترم..فى اكتر من زميل هنا فى المنتدى كلمونى عليها وجارى التفاوض لحساب اول واحد طلبها ..بصراحه ترتيبك الرابع ..فى حالة عدم التوفيق فى بيعها للزميل ده ان شاء الله حاجدد الاعلان ..ماحدش يزعل منى بس الاصول كده
تمام الاصول كدة اكرمك اللة ياحاج محمد واشكر حضرتك على الاهتمام

محمد جمال الشافعي
05-19-2013, 03:55 PM
تمام الاصول كدة اكرمك اللة ياحاج محمد واشكر حضرتك على الاهتمام

الاخ الفاضل الحاج محمد
الاخ الفاضل ياسر الكريمي
تحيه احترام وتقدير لحضراتكم علي هذا الرقي في التعامل والاخلاق الرفيعه التي يجب ان تكون منهجا لنا جميعا في جميع معاملاتنا اليوميه
بارك الله لكما وعليكما وجزاكم الله خيرا

نورستار
05-20-2013, 04:42 AM
السلام عليكم أخي الكريم أرجو التواصل اذا كانت لم تباع ورقمي 01009463553

bodygard 34
05-20-2013, 06:24 PM
السلام عليكم أخي الكريم أرجو التواصل اذا كانت لم تباع ورقمي 01009463553

اذا لم تباع ..ان شاء الله حابلغكم جميعا

Trigger
05-20-2013, 10:05 PM
الحج محمد هو ضمان الجودة
اى حاجة من ريحته فيها البركة

bodygard 34
05-21-2013, 12:41 AM
الحج محمد هو ضمان الجودة
اى حاجة من ريحته فيها البركة

قصدك ايه يابو حميد ؟؟؟يعنى انا بقيت بركه خلاص؟؟؟؟اروح اقعد مع الكتاكيت فى الشمس يعنى؟؟؟:)

gmslem
05-21-2013, 11:16 PM
قصدك ايه يابو حميد ؟؟؟يعنى انا بقيت بركه خلاص؟؟؟؟اروح اقعد مع الكتاكيت فى الشمس يعنى؟؟؟:)

أخي الكريم الحج محمد : بركة - هنا مأخوذة من اسم السلطان " بركة خان بن جوجو قسار بن جنكيزخان - حاكم بلاد الكن و القبجاق و روسيا - و هو اول من اسلم من سلاطين المنغول و صاهر الظاهر بيبرس و اتحد معه ؛ و اطبق معه على جيوش التتار من الشرق و الغرب ؛ فنفذا خطة عسكرية قديمة اسمها " الكماشة " ؛ فتفائل المسلمون و خاصة المصريون باسمه و أصبح عندهم نذير خيررررررررر وبركة فهو يدل على " القوي الأمين الذي ينجي به الله " ... ونحسبكم كذلك و ذيادة .... يا راجل يا ............

bodygard 34
05-22-2013, 12:00 AM
أخي الكريم الحج محمد : بركة - هنا مأخوذة من اسم السلطان " بركة خان بن جوجو قسار بن جنكيزخان - حاكم بلاد الكن و القبجاق و روسيا - و هو اول من اسلم من سلاطين المنغول و صاهر الظاهر بيبرس و اتحد معه ؛ و اطبق معه على جيوش التتار من الشرق و الغرب ؛ فنفذا خطة عسكرية قديمة اسمها " الكماشة " ؛ فتفائل المسلمون و خاصة المصريون باسمه و أصبح عندهم نذير خيررررررررر وبركة فهو يدل على " القوي الأمين الذي ينجي به الله " ... ونحسبكم كذلك و ذيادة .... يا راجل يا ............

ماتكمل .. ياراجل يا ايه؟؟؟ بس ايه الكلام الكبير ده..سلطان مره واحده ..ربنا يبارك فيك ويديم المعروف

gmslem
05-22-2013, 02:49 AM
آآآآآآآآآآآآآمين ؛ يا بركتنا كلنا ...

Trigger
05-22-2013, 03:01 AM
ماتكمل .. ياراجل يا ايه؟؟؟ بس ايه الكلام الكبير ده..سلطان مره واحده ..ربنا يبارك فيك ويديم المعروف
دى نيرو يا سلطان :d

bodygard 34
05-24-2013, 01:21 AM
تم بحمد الله الاتفاق المبدأى على بيع الطبنجه لصالح احد الزملاء المحترمين اللى معانا هنا فى المنتدى..وتم دفع عربون على ان تبدأ اجراءات المجلس الحسبى من بداية الاسبوع المقبل ان شاء ..بالتوفيق ان شاء الله ..برجاء غلق الموضوع

محمد جمال الشافعي
05-24-2013, 04:20 PM
تم بحمد الله الاتفاق المبدأى على بيع الطبنجه لصالح احد الزملاء المحترمين اللى معانا هنا فى المنتدى..وتم دفع عربون على ان تبدأ اجراءات المجلس الحسبى من بداية الاسبوع المقبل ان شاء ..بالتوفيق ان شاء الله ..برجاء غلق الموضوع

امس تشرفت بزياره الحاج محمد عزت كبير الشراقوه في الزقازيق للاتفاق علي الطبنجه
بجد مش لاقي كلام ممكن يوصف الراجل ده
يكفي مقابلته اللي حسستني اني من بقيه عيلته وكاني اعرفه من خمسين سنه وكرم الضيافه اللي مش ممكن يتوصف . الراجل ساب محلاته وفضل معايا اكتر من اربع ساعات لغايه ماخلصت في المسدس وكان بيفاصل فيه اكتر من لو كان هو اللي حايشتريه.
واخيرا علمني طريقه الدكتور محمد عزت السريه في تنظيف وتجديد السلاح واضاف لمساته السحريه عليه والنتيجه مزهله لدرجه اني رجعت من الزقازيق الساعه 2 فجرا وماقدرتش انام لغايه ماكملت لمساته السحريه اللي وضعها علي مسدسي وان شاء الله حارفع صور للطبنجه بعد وضع توقيع الحاج محمد عزت عليها ومش هاتعرفوها لان انا نفسي لسه مستغرب هي بقت كده ازاي
لا املك سوي الدعاء له في باطن الغيب ان يبارك فيه وان يجازيه خيرا علي ما فعله من اجلي وان يجعل ذلك في ميزان حسناته وفعلا اجمل شئ حصل لي هو اشتراكي في هذا المنتدي الرائع الذي يضم مثل هذه الشخصيات الراقيه التي تهتم في المقام الاول بتنميه العلاقات والتعرف علي الناس اكثر من اي شئ اخر وصدق اخونا الفاضل نسر المنتدي ايهاب بك رشدي حين قال انه مش مهم البيع او الشراء ولكن المهم هو التعرف علي مثل هذه الشخصيات النادره الوجود هو ده فعلا المكسب الحقيقي

ايهاب رشدى
05-24-2013, 04:42 PM
الف مبروك محمد بك وكان نفسى اكون معك كى استمتع بصحبتك والحاج محمد جزاه الله خيرا وقضى حوائجه فى الدنيا والاخره ان شاء الله

Amr Moussa
05-24-2013, 04:47 PM
يارتنى كنت معاكم
مبروك على الطبنجه محمد بك جمال انت تستاهل كل خير
مبروك علينا كلنا صداقه الحاج محمد

محمد جمال الشافعي
05-24-2013, 05:19 PM
الف مبروك محمد بك وكان نفسى اكون معك كى استمتع بصحبتك والحاج محمد جزاه الله خيرا وقضى حوائجه فى الدنيا والاخره ان شاء الله

الله يبارك في حضرتك يا ايهاب بك وفعلا الصحبه الجميله دي كان ناقصه وجودكم الكريم وان شاء اتشرف بمعرفه حضرتك في اقرب وقت

محمد جمال الشافعي
05-24-2013, 05:22 PM
يارتنى كنت معاكم
مبروك على الطبنجه محمد بك جمال انت تستاهل كل خير
مبروك علينا كلنا صداقه الحاج محمد

الله يبارك في حضرتك ياعمرو باشا وانا عملت بنصيحتك اه
وربنا يجمعنا معاكم ومع الزملاء الافاضل علي خير دايما يارب
وبجد صداقتكم جميعا اكبر مكسب انا كسبته ربنا يديم علينا المحبه في الله

bodygard 34
05-24-2013, 07:33 PM
امس تشرفت بزياره الحاج محمد عزت كبير الشراقوه في الزقازيق للاتفاق علي الطبنجه
بجد مش لاقي كلام ممكن يوصف الراجل ده
يكفي مقابلته اللي حسستني اني من بقيه عيلته وكاني اعرفه من خمسين سنه وكرم الضيافه اللي مش ممكن يتوصف . الراجل ساب محلاته وفضل معايا اكتر من اربع ساعات لغايه ماخلصت في المسدس وكان بيفاصل فيه اكتر من لو كان هو اللي حايشتريه.
واخيرا علمني طريقه الدكتور محمد عزت السريه في تنظيف وتجديد السلاح واضاف لمساته السحريه عليه والنتيجه مزهله لدرجه اني رجعت من الزقازيق الساعه 2 فجرا وماقدرتش انام لغايه ماكملت لمساته السحريه اللي وضعها علي مسدسي وان شاء الله حارفع صور للطبنجه بعد وضع توقيع الحاج محمد عزت عليها ومش هاتعرفوها لان انا نفسي لسه مستغرب هي بقت كده ازاي
لا املك سوي الدعاء له في باطن الغيب ان يبارك فيه وان يجازيه خيرا علي ما فعله من اجلي وان يجعل ذلك في ميزان حسناته وفعلا اجمل شئ حصل لي هو اشتراكي في هذا المنتدي الرائع الذي يضم مثل هذه الشخصيات الراقيه التي تهتم في المقام الاول بتنميه العلاقات والتعرف علي الناس اكثر من اي شئ اخر وصدق اخونا الفاضل نسر المنتدي ايهاب بك رشدي حين قال انه مش مهم البيع او الشراء ولكن المهم هو التعرف علي مثل هذه الشخصيات النادره الوجود هو ده فعلا المكسب الحقيقي
الزقازيق نورت بيك يا باشمهندس/ محمد انت والاستاذ الفاضل / احمد شقيقك اللى خدمنى خدمه كبيره قوى قوى وانت عارفها ..بجد انا شاكر له جدا جدا ..وربنا يديم الود والمعروف

bodygard 34
05-24-2013, 11:38 PM

ماهو لو اسمى عمرو موسى كنت جيت الزقازيق يا نسر.. والله وحشتنى

ستورى بورد
05-25-2013, 12:09 AM
مبروك عليك يا استاذ محمد وربنا يباركلك فيها
بس مصير العروسه القديمه ايه

محمد جمال الشافعي
05-25-2013, 12:21 AM
مبروك عليك يا استاذ محمد وربنا يباركلك فيها
بس مصير العروسه القديمه ايه

الله يبارك فيك يا اخي الفاضل وبالنسبه للعروسه القديمه حابيعها ان شاء الله بس طبعا بعد اللي الحاج محمد عمله فيها مش حاخد فيها اقل من تبعتاشر انين وعشين جنيه حاجه كده يعني
ياباشا لو لازمه حضرتك اوديها لغايه البيت

ستورى بورد
05-25-2013, 12:35 AM
الله يبارك فيك يا اخي الفاضل وبالنسبه للعروسه القديمه حابيعها ان شاء الله بس طبعا بعد اللي الحاج محمد عمله فيها مش حاخد فيها اقل من تبعتاشر انين وعشين جنيه حاجه كده يعني
ياباشا لو لازمه حضرتك اوديها لغايه البيت
ياباشا كلك واجب وهيا طالما من حضرتك تسوى اكتر من المبلغ اللى مخدتوش فى المدرسه ههههه
الميزة طبعا ان حضرتك بلدياتى وموضوع تخليصها مش مشكله بس هتفضل مشكله انى اعرض اللى معايا للبيع
على العموم كل شئ بقدر ومحدش عارف النصيب فين
شكرا لاهتمامك يا هندسه
وياريت نشوف اللمسه السحريه بتاعت الحج محمد علشان نتعلم ونعملها

bodygard 34
05-25-2013, 01:06 AM
ياباشا كلك واجب وهيا طالما من حضرتك تسوى اكتر من المبلغ اللى مخدتوش فى المدرسه ههههه
الميزة طبعا ان حضرتك بلدياتى وموضوع تخليصها مش مشكله بس هتفضل مشكله انى اعرض اللى معايا للبيع
على العموم كل شئ بقدر ومحدش عارف النصيب فين
شكرا لاهتمامك يا هندسه
وياريت نشوف اللمسه السحريه بتاعت الحج محمد علشان نتعلم ونعملها

الله؟؟ ومالها ال الحلوان 920؟؟ عاوز تغير ليه؟؟؟ عرفنى .. بالنسبه للعروسه القديمه بتاعة المهندس محمد ..هو قاللى انه مش بيحب السمر(بضم السين) ..فعملنا تجربة تفتيح بشره ..نجحت.. هو بقى تقريبا صبغلها شعرها اصفر وحاطلها لينسز زرقا وقلبها خوجايه

ستورى بورد
05-25-2013, 05:56 PM
الله؟؟ ومالها ال الحلوان 920؟؟ عاوز تغير ليه؟؟؟ عرفنى .. بالنسبه للعروسه القديمه بتاعة المهندس محمد ..هو قاللى انه مش بيحب السمر(بضم السين) ..فعملنا تجربة تفتيح بشره ..نجحت.. هو بقى تقريبا صبغلها شعرها اصفر وحاطلها لينسز زرقا وقلبها خوجايه
والله الحلوان ال920 ماشاء الله عليها ضربت بيها 25 طلقه بشكل متقطع ومتتالى ذى الفل ولم تسخن اطلاقا ومعلقتش واتكيفت منها بس لسه طبعا مظبطش بيها نيشان عايزة تموين تانى ههههههههههه
وبصراحه رغم ان الجماعه هنا فى المنتدى كرهونى منها بس كفايه انها ممكن تتشد وتلاقى حاجاتها موجوده على عكس الموديلات التانيه ( رغم انى عارف هيطلع حد يقوللى الموديلات التانيه معمرة ومش محتاجه حاجه تتغير فيها بس اكيد الماسورة بتستهلك من كتر الضرب ولا ايه)
عامه كل شئ نصيب يا حج وانا لسه بقضى شهر العسل مع الحلوان 920 هههههههههه
تحياتى

bodygard 34
05-25-2013, 07:10 PM
والله الحلوان ال920 ماشاء الله عليها ضربت بيها 25 طلقه بشكل متقطع ومتتالى ذى الفل ولم تسخن اطلاقا ومعلقتش واتكيفت منها بس لسه طبعا مظبطش بيها نيشان عايزة تموين تانى ههههههههههه
وبصراحه رغم ان الجماعه هنا فى المنتدى كرهونى منها بس كفايه انها ممكن تتشد وتلاقى حاجاتها موجوده على عكس الموديلات التانيه ( رغم انى عارف هيطلع حد يقوللى الموديلات التانيه معمرة ومش محتاجه حاجه تتغير فيها بس اكيد الماسورة بتستهلك من كتر الضرب ولا ايه)
عامه كل شئ نصيب يا حج وانا لسه بقضى شهر العسل مع الحلوان 920 هههههههههه
تحياتى

مش عارف والله ..انا مش متخيل ان ال 920 سيئه ..على العكس انا شايف انها طبنجه كويسه ..بس اللى بيخلى الناس تشك فيها.. انها مادخلتش الخدمه زي ال 51 مثلا .. ولما حبوا يطوروا التسليح بتاع الشرطه استوردوا ال سى زد 75 والجلوك ..عموما مؤخرا هى دخلت كتسليح شخصى لضباط الجيش..بشكل عام احنا استخدامنا للطبنجات كمدنيين خفيف ومش زى العسكريين عشان كده ماعتقدش ان حايكون فيها مشاكل

ستورى بورد
05-25-2013, 07:23 PM
مش عارف والله ..انا مش متخيل ان ال 920 سيئه ..على العكس انا شايف انها طبنجه كويسه ..بس اللى بيخلى الناس تشك فيها.. انها مادخلتش الخدمه زي ال 51 مثلا .. ولما حبوا يطوروا التسليح بتاع الشرطه استوردوا ال سى زد 75 والجلوك ..عموما مؤخرا هى دخلت كتسليح شخصى لضباط الجيش..بشكل عام احنا استخدامنا للطبنجات كمدنيين خفيف ومش زى العسكريين عشان كده ماعتقدش ان حايكون فيها مشاكل
والله ربنا يطمنك وكلام جميل
واعتقد انها مدخلتش الخدمه ذى ال51 لانهم بيعرفو يجيبو السى زد والجلوك باسعارهم الطبيعيه فاكيد هيفضل المستورد واكيد برضه هيستخسر يديها لامناء الشرطه لان المصنع الحربى بيحاسبهم غالى
وذى ماحضرتك تفضلت ان احنا مدنيين استخدامنا خفيف
تسلم يا حج محمد

محمد جمال الشافعي
05-25-2013, 11:37 PM

حاج محمد
احنا لسه بنتكلم عن الطبنجات ..... مش كده
احسن انا اتلخبطت شويه من الوصف اللي حاضرتك وصفته ده :):);)

Amr Moussa
05-25-2013, 11:43 PM
مش عارف ليه مش مرتاح لكم انا حاسس انى فيها جوازه تانيه

محمد جمال الشافعي
05-25-2013, 11:49 PM
مش عارف ليه مش مرتاح لكم انا حاسس انى فيها جوازه تانيه

ياراجل قول كلام غير ده ان بعض الظن اثم
بس خلي بالك بعض الظن مش كله:):)

Amr Moussa
05-25-2013, 11:55 PM
محمد بك جمال انا كان ليا عزومه عندك بس يلا خليها فى الفرح بقى يا كبير بس اوعى تعملها على الضيق

bodygard 34
05-26-2013, 12:22 AM
حاج محمد
احنا لسه بنتكلم عن الطبنجات ..... مش كده
احسن انا اتلخبطت شويه من الوصف اللي حاضرتك وصفته ده :):);)

حضرتك مركز شويه فى الموضوع ده؟؟..حتى واحنا بنفحص الطبنجه حضرتك كنت بتفحص حاجه تانيه ؟؟حتى انا استغربت انك وافقت على السعر بسرعه ومارضتش تزعل حد منك ؟؟؟عموما اهو احنا ان شاء الله حانمضى عقد شراء الطبنجه قريب ..تحب نجهز عقد تانى معاه؟؟ اوعى حد يكون بيقرأ الكلام ده معاك:)

ستورى بورد
05-26-2013, 12:31 AM
حضرتك مركز شويه فى الموضوع ده؟؟..حتى واحنا بنفحص الطبنجه حضرتك كنت بتفحص حاجه تانيه ؟؟حتى انا استغربت انك وافقت على السعر بسرعه ومارضتش تزعل حد منك ؟؟؟عموما اهو احنا ان شاء الله حانمضى عقد شراء الطبنجه قريب ..تحب نجهز عقد تانى معاه؟؟ اوعى حد يكون بيقرأ الكلام ده معاك:)
ههههههههههه لو عندك طبنجه تانيه بنفس المواصفات انا جاهز للفحص

محمد جمال الشافعي
05-26-2013, 12:43 AM

هههههههههه ان شاء الله شكل طلاقي حايكون علي ايد الطبنجه دي وخصوصا بعد التصييح اللي عملتهولي ده
بس بجد انا مش بعرف افاصل وانت كنت قايم بالواجب وزياده يعني لو السعر المعروض مناسب وفي امكانياتي باشتري غير كده بانسحب وخلاص وبعدين انا عندي رعب من اموال القصر حتي لو كانوا مش محتاجين وحالتهم ميسوره لانه كما تدين تدان والنهارده انا بشتري من قصر وبكره حد هايشتري من اولادي القصر برضوا فانا فعلا بخاف جدا اني اخد حاجه من قصر واكون بخستهم حقهم فيها
اما موضوع العقد التاني فانا ما اقدرش اتخطي حضرتك وخصوصا انك مربط علي العقد ده من قبلي بس ماتنساش تعزمنا واديك شايف القناصين اللي قاعدين منتظرين يتعزموا

محمد جمال الشافعي
05-26-2013, 12:46 AM

وائل باشا
بنفس المواصفات دي ما اعتقدش:):):)

gmslem
05-26-2013, 12:50 AM
فعلا يوجد كثير من قناصين المنتدي ينتظروا العزومة ؛ و طبعا الفرح هيكون ناررررررررررررر . و ألف مبروك للعروسة الجديدة ... و أوعا تفهمني غلط .!

محمد جمال الشافعي
05-26-2013, 12:52 AM
فعلا يوجد كثير من قناصين المنتدي ينتظروا العزومة ؛ و طبعا الفرح هيكون ناررررررررررررر . و ألف مبروك للعروسة الجديدة ... و أوعا تفهمني غلط .!

طبعا الكلام ده لاخونا الفاضل الحاج محمد ..... مش كده

ستورى بورد
05-26-2013, 01:07 AM
وائل باشا
بنفس المواصفات دي ما اعتقدش:):):)
ربنا يباركلك ويتمم بخير
انا قصدى طبعا على الطبنجه :):):)
وفى انتظار صور العروسه القديمه بعد اضافه لمسات الحج محمد عليها
تحياتى

Trigger
05-26-2013, 04:35 AM
signatured by DE NERO

سامح حلمى
05-26-2013, 08:32 AM

ماشي يا حاج محمد
بقى أنا لما أعوز اشتري تبعتنى لرئيس مباحث ولما محمد بيه يعوز يشتري تأخذه من ايده و تروح معاه و تفحصوا حاجات صفرة و خضرة والذى منه :)
على العموم أنا مسامح و ربنا دائماً يقدرك على فعل الخير و توفق رأسين في الحلال ;)
و الف مبروك لمحمد بيه العرو.... قصدي الطبنجة الجديدة

ياسر الكريمى
05-26-2013, 11:54 AM
محمد بك الشافعى
الف مبروك وربنا يباركلك ويكفيك شرها وتحياتى للحاج محمد المحترم الخدوم

Amr Moussa
05-26-2013, 07:06 PM
طبعا يا محمد بك جمال انت بتتمنى نروح ونجى كل يوم على المجلس الحزبى عشان تطمن على الطبنجه
هئ هئ هئ ضحكه قبيحه

bodygard 34
05-26-2013, 08:09 PM

اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييه فى اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه هو انا كل ماحلاقى طبنجه حلوه حلاقى حد عاوز ياخدها منى ؟؟؟؟؟ هى مش الطبنجات دى قسمه ونصيب برضه ولا انا فاهم غلط؟؟

bodygard 34
05-26-2013, 08:12 PM
طبعا يا محمد بك جمال انت بتتمنى نروح ونجى كل يوم على المجلس الحزبى عشان تطمن على الطبنجه
هئ هئ هئ ضحكه قبيحه

خليك فى حالك ياعمور عشان الاقيلك حاجه خزنتها كبييييييييييييييييييره .. مش انت بتحب الخزن الكبيره برضه ؟؟؟هئ هئ هئ ضحكه ابيحه برضه

bodygard 34
05-26-2013, 08:15 PM
هههههههههه ان شاء الله شكل طلاقي حايكون علي ايد الطبنجه دي وخصوصا بعد التصييح اللي عملتهولي ده
بس بجد انا مش بعرف افاصل وانت كنت قايم بالواجب وزياده يعني لو السعر المعروض مناسب وفي امكانياتي باشتري غير كده بانسحب وخلاص وبعدين انا عندي رعب من اموال القصر حتي لو كانوا مش محتاجين وحالتهم ميسوره لانه كما تدين تدان والنهارده انا بشتري من قصر وبكره حد هايشتري من اولادي القصر برضوا فانا فعلا بخاف جدا اني اخد حاجه من قصر واكون بخستهم حقهم فيها
اما موضوع العقد التاني فانا ما اقدرش اتخطي حضرتك وخصوصا انك مربط علي العقد ده من قبلي بس ماتنساش تعزمنا واديك شايف القناصين اللي قاعدين منتظرين يتعزموا

ياقلبك الكبير ياباشمهندس ..اهو قلبك الحنين ده دفّعك ييجى الفين جنيه زياده

bodygard 34
05-26-2013, 08:21 PM
ماشي يا حاج محمد
بقى أنا لما أعوز اشتري تبعتنى لرئيس مباحث ولما محمد بيه يعوز يشتري تأخذه من ايده و تروح معاه و تفحصوا حاجات صفرة و خضرة والذى منه :)
على العموم أنا مسامح و ربنا دائماً يقدرك على فعل الخير و توفق رأسين في الحلال ;)
و الف مبروك لمحمد بيه العرو.... قصدي الطبنجة الجديدة

زى ما انا قلت ..الطبنجات دى قسمه ونصيب ..نصيبك كده يا دكتور ..رئيس مباحث.. وطبنجه مسلوعه ورفيعه ..انما طبنجة المهندس محمد جمال ايه.. حاجه كده مدملكه وجميله ..كومباكت يعنى ..هى موديلها كده

bodygard 34
05-26-2013, 08:25 PM

ياباشا ..الطبنجه دى قدامى من اكتر من سنه.. لو كنت عاوز اخلص فيها كنت خلصت ..دانا خبير سلاح برضه ..صحيح السن كبر شويه بس برضه الدهن فى العتاقى

gmslem
05-26-2013, 11:10 PM

أخي الكريم الباشمهندس محمد ... حضرتك كدا فهمتني غلط !!!!

bodygard 34
05-27-2013, 04:36 PM
محمد بك الشافعى
الف مبروك وربنا يباركلك ويكفيك شرها وتحياتى للحاج محمد المحترم الخدوم

ياسر بك المحترم .. انا مش ناسيك ..احتمال تظهر حاجه كويسه الاسبوع الجاى ان شاء الله ..لو تأكدت من جودتها وطلبوا سعر مناسب حابلغك على طول..

ويكا ويكا
05-27-2013, 09:10 PM
الاجرائت لتخليص ورق المجلس الحسبى
1-ثلاث عروض من ثلاث تجار لتقيم المسدس بسعر اقل من المتفق علية + عرض تقيم من الدخلية بنفس قيمة البيع
2- عمل عقد بيع بين الورثة و المشتري وبيها مواصفات المسدس و الرقم المسلسل
3- بعد موافقة المجلس بيتم دفع نصيب القصر فى البنك الاهلى و يجيب اثبات ايداع وكشف حركة
4- تصدر الورق التى تسمح بالتنازل عن السلاح
5- يجب ان يكون كل الورثة المسبتن باعلان الوراثة موجودين للامضاء على التنازل معادة القصر بنوب عنهم الوصى
6- في حالة ان البايع شخص واحد بالنيابة عن الورثة لازم يكون عندة توكيل خاص بالسلاح وفى رقم السلاح وانوع زى توكيل السيارة
7- بعد كدة ينتهى صلتك بالبايع ولازم الورق يحول على مدرية المن لاخد موفقة الامن العام بتحويل الملف على المشترى الجديد بعد كدة لو كان السلاح فى القسم يتم تسليمة لك ( لو موجود بالمخازن فساعتها يقوم القسم بمخاتبة المخازن لاستلام السلاح ثم تسليمة للمشترى)

احمد عبد المرضى
05-27-2013, 09:18 PM
1-ثلاث عروض من ثلاث تجار لتقيم المسدس بسعر اقل من المتفق علية + عرض تقيم من الدخلية بنفس قيمة البيع
3- بعد موافقة المجلس بيتم دفع نصيب القصر فى البنك الاهلى و يجيب اثبات ايداع وكشف حركة
5- يجب ان يكون كل الورثة المسبتن باعلان الوراثة موجودين للامضاء على التنازل معادة القصر بنوب عنهم الوصى
6- في حالة ان البايع شخص واحد بالنيابة عن الورثة لازم يكون عندة توكيل خاص بالسلاح وفى رقم السلاح وانوع زى توكيل السيارة
7- بعد كدة ينتهى صلتك بالبايع ولازم الورق يحول على مدرية المن لاخد موفقة الامن العام بتحويل الملف على المشترى الجديد بعد كدة لو كان السلاح فى القسم يتم تسليمة لك ( لو موجود بالمخازن فساعتها يقوم القسم بمخاتبة المخازن لاستلام السلاح ثم تسليمة للمشترى)

هذة الاجراءت اطول و اصعب من اجراءت الاستيراد. ربنا يكون فى عون ال هيعمل كل الكلام ده.

ويكا ويكا
05-27-2013, 09:23 PM
انا خدت منى شهر ونصف ولولا انى اتعرفت على حد عارف الاجرائت فخلصها معى كان ممكن تاخد اكثر من كدة

Amr Moussa
05-28-2013, 12:54 AM

انا لو هعمل كل ده عشان اشترى طبنجه مش هشتريها بس يلا الله معك والله الواحد مش عارف انت هتعمل كل ده ليه بس يمكن الطبنجه عجباك انا سمعت ان شعرها اصفروعنيها خضرا وعماره و

::::::::::::::اسف قصدى خزنه وزناد وكده يعنى نياهااااااااااااااااااااااا

أشرف صبرى
05-28-2013, 02:38 AM
أيه حرقة الدم ديه

ايهاب رشدى
05-28-2013, 02:46 AM
أيه حرقة الدم ديه]n

دى مش حرقه دم ولا حاجه دى الوصفه السحريه لضياع حقوق القصر وضعها جهبز من جهابزه القانون وكله بالقانون ( ها اعترض ما تعترض حاجه غريبه )

هشام سيد
05-28-2013, 04:44 AM
ده ازا كان المشرع عمل كل ده لحماية القصر فعلا

فالله يجازيه كل الخير خلاهم ماتو من الجوع عريانين على الرصيف

لأن لو حد أنتظر وجاله طولة بال لكل ده فده من نصيبهم

انما اكيد قبله ناس كتيره نفذت بجلدها من البيروقراطيه الطوييييييييييييييييييييييييله دي

bodygard 34
05-28-2013, 11:09 AM
انا لو هعمل كل ده عشان اشترى طبنجه مش هشتريها بس يلا الله معك والله الواحد مش عارف انت هتعمل كل ده ليه بس يمكن الطبنجه عجباك انا سمعت ان شعرها اصفروعنيها خضرا وعماره و

::::::::::::::اسف قصدى خزنه وزناد وكده يعنى نياهااااااااااااااااااااااا

انت واد مش كويس وابيح كمان

ويكا ويكا
05-28-2013, 02:54 PM
هو الاجرائت سهلة بس الى مش عارف الخطوات ها يدوخ شوية لو الورق كمل بالخطوات الى انا كاتبها الموضوع كلة مش ها ياخد اكثر من 3 اسابيع

أشرف صبرى
05-28-2013, 06:48 PM
]n

دى مش حرقه دم ولا حاجه دى الوصفه السحريه لضياع حقوق القصر وضعها جهبز من جهابزه القانون وكله بالقانون ( ها اعترض ما تعترض حاجه غريبه )
اللهم لا اعتراض....ان شاء الله ربنا هيعوض القصّر ف الجنه

ياسر الكريمى
05-29-2013, 11:35 AM
ياسر بك المحترم .. انا مش ناسيك ..احتمال تظهر حاجه كويسه الاسبوع الجاى ان شاء الله ..لو تأكدت من جودتها وطلبوا سعر مناسب حابلغك على طول..

الحاج محمد باشا
تسلم معالى الباشا وربنا يجعلة فى ميزان حضرتك ان شاء اللة