المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بيان هام لكل المتعاملين مع كريم عبد المجيد

kemoboss
06-13-2012, 04:09 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

اكتب هذا البيان لجميع اعضاء منتديات الصيد التى شهدت مشكلة التلسكوبات الاخيرة

بفضل الله ربنا اكرمنا فى اقل من سنتين انى اتعامل مع معظم الافاضل من هواة ومحترفين الصيد وكسبنا ثقة الجميع بالتعامل الجاد المحترم
حتى بعد التعرض لبعض الخسائر المادية فى الفترة الاخيرة كان العزاء الوحيد هو الاسم والثقة اللى اتبنت بينى وبين كل من تعامل معى
وبشاهدت جميع من تعامل معى حتى صاحب المشكلة نفسه يتضح مدى انعكاس الاحترام فى التعامل والثقة المتبادلة .

الامر باختصار طالما كان العيب فى اى سلعة ناتج عن سوء استخدام فكل ما استطيع ان اقدمه هو المساعده فى الصيانة او ماشابه باسلوب واضح دون مراوغة او وعود كاذبة

اما اذا كان العيب من عيوب الصناعة فلا جدال فى انى اتحمله كاملا حتى لو على نفقتى الشخصية

الضمان يا سادة ليس عبارة تكتب فى اخر الاعلان او كلمات رنانة الضمان هو الشخص اللى بتتعامل معاه ده من وجهة نظرى على الاقل

لا اقصد المدح او خلافه لكن بقول لكل الاعضاء اذا كنت حتتعامل مع كريم عبد المجيد حط فى بطنك بطيخة صيفى واسأل اللى تعامل معايا قبل كده
وارد جدا حدوث خطأ او مشكلة لكن الاخطاء لا تسقط الاشخاص - لما تحصل مشكلة او اختلاف واحد فقط مع احد الاعضاء المحترمين فى خلال سنتين اعتقد ان ده يحسب لصالحى وليس العكس

اخيرا بفضل الله تم الوصول الى حل عملى - علشان ميبقاش كلام وبس

سيتم فى خلال 48 ساعة على الاكثر عمل ( رقم تسلسلى يتم لصقه على الاسكوب لضمان مصدر السلعة )

تمنح فترة ضمان تجريبى على كل اسكوب مباع لمدة اسبوع من تاريخ الاستلام ضد عيوب الصناعة ( بشرط وجود الرقم التسلسلى الملصق على الاسكوب بحالته ) وان يكون العيب عيب تصنيع وليس عيب استخدام
وطبعا لا يسرى الضمان فى حالة وجود اثار للخبط او الكسر
فى حالة وجود عيب صناعة يتم عمل استبدال فورى بنفس النوع .

وإن شاء الله يكون هذا الاقتراح مناسب
واتشرف بأى اقتراح او تعديل مناسب يتقدم به احدا من الافاضل
وفق الله الجميع إلى مايحبه ويرضاه

eng.amg
06-13-2012, 06:35 PM
خطوة جيدة جدا
بالتوفيق

محمد كمال المحامي
06-13-2012, 07:01 PM
ربنا يوفقك يا استاذ كريم

Compact
06-13-2012, 09:47 PM
ربنا يوسع من رزقك يا محترم

amir00mito
06-14-2012, 12:53 AM
ربنا يبركلك :)

و انا كنت متابع المشكله و كده حضرتك مش هتقع فى المشكله ده تانى

و تفكيرك فعال و جميل :)

قناص الظلم
06-14-2012, 06:54 AM
ربنا يوسع من رزقك يا محترم
اللهم امين :)

gmslem
06-18-2012, 02:24 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

شكرا لكم أخي كريم ... فقد جملة الصورة الجميلة للتاجر الصدوق .... وهذا يكفيك إن شاء الله .... فنعم الفعل ما فعلته و خاصة أن يتفق مع " المؤمن من ذب - يعني أبعد - الريبة عن نفسه " ؛؛؛ ولهذا أسأل الله أن يجعلك مع من يسموا ب " التاجر الصدوق " ؛؛؛ و أسأله أن يجمعنا مع من قال فيهم " إخوانا على سرر متقابلين " .... لا شكر على واجب ؛ ولكن أشكركم ؛ لأنكم كما ذكرت جملتم صورة و أحييتم سنة ؛ و جملتم موقعنا .